Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terug krijgen?

ik ben maar 9 ik blijf ditjaar zitten en ik denk nu dat ik te dom ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
526

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, je bent niet dom. Als je dom was had je deze vraag niet gesteld.
Er zijn menen die heel goed kunnen leren, en toch dom kunnen zijn op andere punten. En er zijn mensen die niet zo goed kunnen leren, maar op andere punten heel slim zijn. Misschien ben jij gewoon iemand die nog niet weet waar je slim in bent, hoeft ook niet, kom je vanzelf achter.
Succes
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent vast blijven zitten omdat je niet zo goed kan en dan is het altijd handig als je een jaartje over doet zo heb je meer tijd om dingen beter te leren en snap je het volgend jaar als je over gaat beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je vorig jaar blijven zitten? Of heeft je juf of meester gezegd dat je dit jaar gaat blijven zitten? Het is best eng omdat al je vriendjes en vriendinnetjes over gaan, maar het betekent voor jou dat taal, rekenen, spelling en lezen makkelijker gaat worden. Je kan dan beter meedoen in de klas. Nieuwe vrienden krijg je vast en zeker, zodra je gewend bent. Het komt allemaal goed. Je kan er ook met je juf of meester over praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik blijf dit jaar ook zitten in de derde. (ik doe mavo) dat betekend niet gelijk dat je dom bent. Ik ben bijvoorbeeld goed in dingen waar school niet naar kijkt. Die dingen kan ik later wel goed gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding