hoe kan ik mijn zelfvertrouwen terug krijgen?

ik ben maar 9 ik blijf ditjaar zitten en ik denk nu dat ik te dom ben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je bent niet dom. Als je dom was had je deze vraag niet gesteld.
Er zijn menen die heel goed kunnen leren, en toch dom kunnen zijn op andere punten. En er zijn mensen die niet zo goed kunnen leren, maar op andere punten heel slim zijn. Misschien ben jij gewoon iemand die nog niet weet waar je slim in bent, hoeft ook niet, kom je vanzelf achter.
Succes
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent vast blijven zitten omdat je niet zo goed kan en dan is het altijd handig als je een jaartje over doet zo heb je meer tijd om dingen beter te leren en snap je het volgend jaar als je over gaat beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je vorig jaar blijven zitten? Of heeft je juf of meester gezegd dat je dit jaar gaat blijven zitten? Het is best eng omdat al je vriendjes en vriendinnetjes over gaan, maar het betekent voor jou dat taal, rekenen, spelling en lezen makkelijker gaat worden. Je kan dan beter meedoen in de klas. Nieuwe vrienden krijg je vast en zeker, zodra je gewend bent. Het komt allemaal goed. Je kan er ook met je juf of meester over praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik blijf dit jaar ook zitten in de derde. (ik doe mavo) dat betekend niet gelijk dat je dom bent. Ik ben bijvoorbeeld goed in dingen waar school niet naar kijkt. Die dingen kan ik later wel goed gebruiken.