Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin is 5 weken zwanger en heeft veel last van buikpijn, wat is dit voor pijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

5 weken zwanger dan is het nog niet de bedoeling dat je al last krijgt van pijntjes in het buik, Maar het kan natuurlijk ook gewoon buikkrampen zijn van bijvoorbeeld verkeerd eten of slecht werkende darmen, Vooral wanneer het kind begint met groeien wordt het buik dikker en gaat alles rond om het buik verschoven worden,

Maak je niet meteen zorgen en laat wanneer mogelijk een echo maken, Die kan misschien meer zeggen hoe of wat,

< Zorgen maken is nog niet nodig >
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan aanvoelen als menstruatiepijn maar is dan vaak het groeien/oprekken van de baarmoeder. De meeste vrouwen hebben hier vaak bij een eerste zwangerschap last van omdat de baarmoeder voor het eerst oprekt. Niks om je zorgen over te maken. Bij andere pijn zou het ook kunnen duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en heeft de vrucht zich genesteld in 1 van de eileiders. Ga dus even na wat voor 'pijn' het is.(niet meteen vanuit gaan hoor!) Bij twijfel gewoon de verloskundige bellen! (ik heb me tijdens mijn zwangerschap druk gemaakt en bij elk pijntje getwijfeld en gebeld. Liever 10x teveel!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lastig te zeggen, denk dat de dokter het handigst en veiligst is om te raadplegen.
in een geval als dit ga je denk ik liever een keer te veel dan te weinig naar de dokter.

kan wel bandenpijn zijn, sommige buiken groeien al vroeg in de zwangerschap en dn rekken je banden op.
voelt idd niet zo fijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wat het is, maar als je het niet vertrouwd zal ik gewoon even langs de huisarts gaan met je vriendin. Daar zijn ze immers voor. Succes ermee! En gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan komen door de innesteling, maar voor de zekerheid zou ik de verloskundige ook even raadplegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding