Verschilt de tijdsbeleving per persoon? En waardoor komt dit?

Ik vind vaak dat de tijd vliegt, maar hoor andere mensen er wel eens over dat een week zo traag voorbij gaat. Wat bepaalt je tijdsbeleving?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja zeker verschild de tijdsbeleving per persoon. Kortgezegd; omdat personen van elkaar verschillen.

In hoe het is en waardoor het komt, wordt bepaald door zijn bezigheden en zijn aandacht aan bezigheden. Men zegt ook weleens; Ik heb geen zin (in wat zij dan moeten, laten of toch doen). De verlangen is er ook naar dat die tijd voorbijgaat, waardoor het juist niet werkt, want je kan de tijd niet vooruitgaan door het niet te beleven. Elkaar spreken over onze tijdsbeleving, kan het doen verassen over de tijdstip zodra we uitgepraat zijn. Dit kan dan een persoonlijke tijdsbeleving zijn zowel als een gezamenlijke.

Wie geen aandacht geeft aan tijd, die zal ook niet hoeven te wachten erop. Gevoel en gewetens begrippen gaan hier inhoudelijk in mee. En verschillen zijn er om begrippen te begrijpen, anders zou het niet kunnen begrepen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vaak zeggen mensen dat de tijd snel gaat als ze het naar hun zin hebben gehad, als ze zich goed gevoeld hebben of als ze het heel druk hebben gehad.
Als je je ellendig voelt, kan een dag een week lijken of nog langer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je eigen ,beleving ,een week vakantie is zo voorbij ,/het schijnt dat je de terug weg als minder lang ervaart\ een week in het zieken huis ,ja dat is heel lang ,of wachten op uitslag vh zieken huis ,of examen .ja de tijd tikt door ! The old devil .