Is het waar dat je ogen vanaf je geboorte op juiste grootte zijn en dus niet meegroeien?

Lijkt me overbodig...

12 jaar geleden
8K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
als het klopt is meegroeien idd overbodig

Antwoorden (4)

Nee, da's niet waar!
Volg onderstaande link...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat klopt niet. Als een baby wordt geboren, zijn de ogen nog niet zo goed als die van een volwassene. De ogen zijn dan ongeveer 2/3 van de uiteindelijke grootte. Met name tot de eerste verjaardag van een baby groeien de ogen nog verder.
Amadea
12 jaar geleden
Dat klopt niet, het is we zo dat je hoofd en ook je ogen van alles het minste, in verhouding, hoeven te groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ogen zijn lichaamsdelen die niet meer erg veel moeten groeien na de geboorte. Daarom lijkt het alsof een kind of baby bijzonder grote ogen heeft. De rest van hoofd en gezicht groeit meer dan de ogen, waardoor de verhouding van ogen / gezicht afneemt naarmate men ouder wordt.

Toch groeien ook onze ogen nog. Mensen met oogafwijkingen kunnen daardoor tijdens de groei nog belangrijke veranderingen opmerken in hun zicht. Doordat de oogbol langer wordt als we groeien, kunnen sommige vormen van bijziendheid en verziendheid dus nog wat corrigeren of verergeren.

Onze ogen groeien dus ook, net zoals de rest van ons lichaam.