Het drukt boven mn hart. Ik voel het soms ook aan de linkerkant van mijn sleutelbeen links. Wat kan het zijn ? Ik ben een vors type. Ik ben 13 jaar.

Toegevoegd na 35 seconden:
Als ik stil zit voel ik het alleen en bij het ademen komt er amper ligt in mn longen voel ik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je fors? Een vors is een amfibie...

Het beste antwoord

Aangezien jouw vraag over het tegenop kijken om naar school te gaan denk ik dat dit stress is.

Toegevoegd na 25 seconden:
Toch even een huisarts raadplegen voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij pijn op de borst altijd even naar de huisarts gaan, die kan uitsluitsel geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kou gevat denk ik. Ik heb vaak een beetje last rond mijn hart, en dan heb ik de vorige dag zonder jas in de wind gelopen ofzo. Als je het echt niet vertrouwt zou ik wel naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op jouw leeftijd is de kans dat het wat ernstig is zeer klein, ook heb je het over een druk, en niet over een overheersende stekende pijn. Daarnaast vermoed ik dat je op dit moment er ook nog extra op aan het letten bent ( en dan kan pijn ter plekke ontstaan )

Verzet je gedachten, ga wat anders doen, leuk spelletje of leuke film kijken.
Mocht je ongerust blijven, kan je natuurlijk je huisarts bellen.

Je volgende vraag doet vermoeden dat de oorzaak niet lichamelijk is, maar spanning/zenuwen voor je school, dat kan zich ook op deze manier uiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijk heb je een rib gekneust.
Indien je in de afgelopen week je ergens flink aan gestoten hebt, of gesport of zo iets, is het goed mogelijk dat je dat alweer bent vergeten, omdat de klachten van een gekneusde rib soms dagen later pas gaat voelen.
Meeste last/ pijn heb je dan bij hoesten, niezen, je bed in of uit komen en als je plat ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo meneer eddijst, Niet dat ik me kan herinneren dat ik me heb gestoten.
Ik heb zonet eventjes gehoest voor de nep en dan voel ik niks. In bed voel ik ook niks. Dus waarschijnlijk geen rib gekneust. Maar toch bedankt voor uw antwoord !