Kan het kloppen dat als je een sigaret rookt, je daarna een licht gevoel in je hoofd krijgt? En hoe komt dit?

Dat gevoel krijg ik dan altijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was het maar waar, dan had ik een reden om te stoppen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij is het een reden om een sigaret te nemen

Antwoorden (2)

De zuurstof in je longen wordt vervangen door koolmonoxide. De rode bloedcellen die gewoonlijk zuurstof uit je longen in de bloedbaan aanvoeren, brengen in de plaats daarvan koolmonoxide in, waardoor er een lichte duizeling in je hoofd voelt. Sommige mensen noemen dit ook wel “draaierig worden” of gaan “tollen”. Wanneer dit effect optreedt, lijd je tijdelijk aan een zuurstofgebrek, waardoor je zenuwstelsel licht spastisch raakt. Mogelijk voel je ook een lichte tinteling in je vingers en tenen, omdat ze niet de benodigde zuurstof krijgen.

(Dit heb ik alleen 's ochtends als ik niets sta te doen. Dus in de schuur een peukje roken zonder bezig te zijn en nog niet heb gegeten.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laiperd heeft het al goed beantwoord.

ik had het laatst nog met een oefening. hele dag weinig gegeten en gedronken en veel ingespannen. hadden we even een paar minuutjes rust dus snel ff een sigaret opsteken. na 4 trekkies ging ik bijna neer.

ik had het vooral toen ik net begonnen was met roken