Hoeveel slaap heb ik nodig op een dag?

Ik ben een meisje van 16.. Heb meer dan een jaar een slaapprobleem gehad: sloeg weleens twee nachten slaap over. Heb er nu nog altijd last van, de hele ochtend moe op school.. Als 'k eens een keer vroeg naar bed kan, laten we zeggen; om 10uur, en de volgende ochtend om 7 uur opsta, ben ik in de klas kei-moe. Maar dat is toch meer dan genoeg, die 9 uurtjes? Ik bedoel, ben 16, moet van alles doen op zo'n dag dus kan er niet voor kiezen om zo vroeg naar bed te gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een mens moet om voldoende te functioneren minimaal 4 uur slaap krijgen per nacht, alleen dan voel je je wel echt moe, dus om lekker uitgerust op school te verschijnen zul je toch minimaal 8 uurtjes slaap moeten pakken

Over het algemeen hebben de jongste kinderen het meest en 50+ het minst slaap nodig. Per persoon scheelt het ook nog een beetje, maar als je niet echt een feestbeest uithangt en er al zo lang last van hebt, zou ik op een gegeven moment toch even naar de huisarts stappen. Ik weet verder niet of je evt. last van stress of spanningen hebt, dat kan de boel ook aardig in de war schoppen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100