Kan als ik wil een robot arm / armen nemen ? Is het handiger ? Hoe oud moet je zijn ? Zijn er voor en nadelen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@23CV5 Hoezo ? Haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of een andere hand handiger is :)

Het beste antwoord

Met een z.g. exoskeleton zijn er weinig problemen, het is min of meer een soort van harnas wat je aantrekt en waar de nodige motoren inzitten. Hoe oud moet je zijn ? oud genoeg dat je ouders het goed vinden. Nadelen zijn er weinig, behalve de prijs dan, ik gok dat je gauw 5-8 nieuwe auto's kan kopen voor het simpelste model.
Een en ander moet ook op maat gemaakt worden, wachten tot je uitgegroeid bent lijkt me dus verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zult versteld staan hoe je je eigen arm (een uniek stukje techniek), zou missen. En nee dat gaat niet lukken als je dat zonder enige aanleiding zou willen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit kan niet zomaar op eigen wens. Geen enkele arts zal gezonde ledematen amputeren. Mensen met body integrity identity disorder, hebben deze wens bijvoorbeeld, omdat ze het gevoel hebben dat een ledemaat niet bij hun lichaam hoort. Deze mensen hebben tot een flinke discussie in de medische wereld gezorgd. Maar artsen die zich houden aan hun eed, mogen geen gezonde ledematen verwijderen.
Zonder verwijdering van ledematen zal je ook geen robotarmen kunnen nemen. Zelfs als je door ziekte een arm of been zou verliezen, krijg je niet zomaar ter vervanging een robotarm of been. Deze protheses zijn zeer prijzig en worden niet zonder meer vergoed.

Het hebben van robotledematen zal verder altijd zijn beperkingen kennen. Geen enkele robot kan alle functies nabootsen van een menselijk ledemaat. Daarnaast mis je tast en gevoel.