Kan een borstvergroting tegenwoordig zo worden uitgevoerd dat ´ze´ echt lijken en aanvoelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een ex-geliefde van mij had een borstvergroting laten uitvoeren. In haar geval eigenlijk meer een versteviging.
De borst voelde heel natuurlijk aan, en reageerde op aanraking zoals ik gewend was. Het was voor mij de eerste keer dat ik met zoiets geconfronteerd werd, en ik was verbaasd, dat ik geen 'verschil' merkte.
Dus ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je niet te veel laat vergroten kunnen ze er nog wel natuurlijk uitizien. Met het gevoel heb ik geen ervaring (voor zover ik weet).
Het is een behoorlijke ingreep waar ik als ik jou was nog twee keer over zou nadenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, want ze hebben druppelvormige implantaten en daarmee voelen en lijken ze op "normale" echte borsten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierover is best veel informatie te vinden. Op de site van Pink Ribbon heb ik het volgende gevonden:
De voornaamste trend bij implantaten is dat ze door hun traan- of druppelvorm de borst alsmaar beter nabootsen.
Ze noemen deze implantaten ook wel anatomisch gevormd.
Daarnaast is de borstvergroting / reconstructie met lichaamseigen weefsel sterk in opkomst. Deze ingreep noemen ze ook wel lipofilling. Dat geeft de meest natuurlijk uitziende en aanvoelende reconstructie.
Ze zuigen eerst vet weg op een andere plek van het lichaam uit de onderhuid. Meestal van die plek waar je (te)veel vetweefsel hebt: buik, dijen of binnenkant bovenbenen. Dat vet wordt bewerkt. Vocht en bloed wordt eruit gefilterd, waarna het dus elders in het lichaam ingespoten wordt. Het wordt niet alleen voor cosmetische ingrepen gebruikt, maar ook bij borstreconstructies en na brandwonden. Belangrijk is dat het je eigen vetweefsel is en niet van een ander. Jouw immuunsysteem zou dat afbreken omdat het die vetcellen niet herkent.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om te kiezen voor een vergroting die bij je past als je een natuurlijk effect wilt. Iemand die smal gebouwd is en maatje 34 heeft zal er met implantaten in cupmaat E al snel onnatuurlijk uit zien.
Als je dit overweegt laat je dan heel goed voorlichten, het is een relatief zware medische ingreep die in principe niet nodig is.