hoe erg is het als je eronder lijd schreeuw gewoon van stoppen jullie maken me bang
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet uit ervaring hoe erg dat kan zijn ja met je aparte bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok dan is het goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en jij had vraag over als je iets zouts eet dat je hoofdpijn dan weggaat je lichaam zet dat om in vocht je drinkt te weinig daarom krijg je hoofdpijn ok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank
Even met ze overleggen.

Waarom waardoor.praat er over.

Is het al lang? Het kan ook maar even zijn. Dat komt wel weer goed. Klinkt heel gek maar af en toe een menings verschil is nog niet zo slecht ;).

Mischien hulp inschakellen van je oma of opa. Of even naar een vriend of familielid gaan.

Succes en het komt goed ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar je kamer, oortjes in, muziek opzetten en wat proberen te lezen. Je kan toch niets doen bij een ruzie tussen je ouders. Best er tussen uit blijven, straks waait het wel over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Nou schat ,,mijn ouders ruziën ook heel erg vaak en ik ging er zelfs voor naar de psycholoog ...
Ik bemoeide me er altijd mee om het goed te maken tussen hun..maar vaak genoeg hielp dat niet & dus zei m'n psycholoog dat ik een keertje moest proberen om ze gewoon met Rust te laten dat ze het zelf oplossen (hoe moeilijk dat ook is voor jezelf)
En het was egt moeilijk voor mij om dat te doen want ik wou het altijd goed maken tussen hun ..maar toen volgde ik het advies van de psycholoog en het werkte wel beter ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
goed advies Koekje. +1
En wat deed jij als je ze hoorde ruzie maken en je er niet (meer) mee bemoeide?
Misschien heeft Kelvinp wat aan je tips hierbij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was wel heel moeilijk voor me maar ik liet ze gewoon eventjes ruzieen zodat ze zagen dat het me niet meer boeide en dat ze fout zitten met ruzie maken over dingen enzo en nu zijn ze opzich
Heb je geen opa en oma of oom en tante in de buurt waar je eventueel vanacht kunt logeren? Hier hoef je niet tussen te zitten....regel anders morgen een logeeradres en vertel je ouders dat je pas terug komt als hun jou kunnen garanderen dat er geen ruzies meer zijn waar jij getuige en de dupe van bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb jij daar nou een Python om je nek?
Mijn broer heeft er ook 1.
Ik hou het liever bij mijn kat!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is een boa en niet van mij. Ik vind slangen geweldig maar in hun natuurlijke omgeving. Een kat daarentegen vind ik minder haha.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach echt?
Ik ben helemaal gek van katten!(='.'=)
Ik heb een heel lief katertje,hij slaapt zelfs bij me.
En als ik verdrietig of ziek ben,merkt hij dat en wil hij niet bij me vandaan en komt hij me kopjes geven en wil hij kroelen en knuffelen.
Zooo lief!Dat zie ik een slang nog niet doen!^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die slang gaf mij ook kopjes haha, maar of dat met dezelfde bedoelingen was als die kat met jou had durf ik niet met 100% te garanderen.
in ieder gezin konen meningsverschillen voor , laat horen dat je dit niet wilt horen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan krijg je gegarandeerd een grote bek terug, zo van bemoei je er niet mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALs je van je ouders nooit meemaakt dat er meningsverschillen kunnen zijn, dan kan je wel 's schrikken als je zelf een relatie krijgt. Mijn ouders hadden regelmatig meningsverschillen. Dat was nooit leuk om mee te maken, maar ik zag ook dat het daarna weer goed kon zijn. Jammer genoeg ging dat bij mijn man thuis anders... Daarin moesten wij wel aan elkaar wennen.
Gewoon laten uitvechten als het alleen maar van het geschreeuw is, oudere mensen hebben net als wij kinderen ook problemen en kunnen erom boos worden.
Het is dan beter dat ze het zelf oplossen dan dat je ertussen gaat. Zoals ze zeggen : Na regen komt zonnenschijn.
Mijn ouders hebben ook wel eens ruzie maar echt om domme dingen.

Als het er echt aan toe gaat dat ze gaan slaan ofso dan zou ik er wel over gaan praten met degene die geslagen werd, ik weet niet wat anderen ervan vinden.

Je moet je er zeker niet druk om maken en als je nog op school zit gewoon extra huiswerk maken als je dan thuis bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan me voorstellen dat het misschien wat moeilijk is om ze hiermee te confronteren. Wat ik denk dat zal helpen is eerst dit opschrijven, omschrijven en zelf een oplossing aandragen. Wanneer je dit gedaan hebt je ouders ermee confronteren. Waar gaat de ruzie over, hoe vaak hebben ze ruzie, waar komt dit door, hoe kunnen ze het bijleggen, hoe voorkom ik het een volgende keer en zeker er bij vermelden dat je er last van hebt. Hoe heb je er last van, hoe ga jij ermee om en dergelijke.

Wellicht is het een goed idee om dit in een briefvorm aan je ouders te overhandigen, is het voor je ouders ook meteen tastbaar.

Tenslotte ook bijhouden of ze zich houden aan je voorstellen c.q. eisen.

een ouder kan veel van z'n kind vragen maar andersom is dit ook het geval.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lieverd zoek op dat moment afleiding op je kamer wordt heftig bel dan kindertelefoon of als je bang wordt bel dan opa of oma of ander familie .of als je niet kunt bellen naar een vriendin gaan of de buren en kijken of je daar kunt bellen en praat er over met iemand die je kunt vertrouwen sterkte ik heb het zelfde gehad zit op me moeder account nu
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem iemand in vertrouwen.. Een volwassen iemand. Oom/tante/opa/oma, vertel je verhaal en misschien kunnen zij met je ouders praten.

Als je er zelf wat van zegt is het waarschijnlijk teveel. Je bent een eigen kind en dat is toch anders als een buitenstaander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 16 en sinds ik kan onthouden ruzieen mijn ouders maarja het is geschreeuw als je er eenmaal aan went dan is het niet erg maar alsner fysiek geweld plaats vindt is het echt erg..