Als je een keer overgeeft d.m.v vinger in keel en je moet daarna nog eens overgeven (natuurlijke manier) wat gebeurd er dan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je je maag aanzet tot kotsen door een vinger in je keel te steken is er de keer daarna niks "natuurlijks" meer aan hoor.

Het beste antwoord

Door een vinger in je keer te steken, zet je een aantal reflexen in werking waardoor je gaat overgeven. Hierdoor blijft de prikkeldrempel van keel, slokdarm, maag, nog even verlaagd, wat op zich weer een reflex uitlokt om meer over te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dan komt er waarschijnlijk niet zo veel uit behalve maagzuur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen, het zuur tast namelijk je tandglazuur aan. Dat is wat er gebeurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je dit wel regelmatig doen.
Hetzelfde als dat gebeurd wanneer je zo ziek bent dat je vaker over moet geven. Je geeft over..Maar dit is niet erg gezond hoor (zie bovenstaande antwoorden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest waarschijnlijke is dat er een forse hoeveelheid maagzuur meekomt. Dat is niet prettig voor je slokdarm en je tanden. Het is niet erg maar spoel en gorgel goed met water om het zuur te neutraliseren. Geen tandpasta als je je tanden wilt poetsen want dan moet je waarschijnlijk weer spugen. Als je het kan verdragen neem dan een paar slokken melk om je mag tot rust te brengen of als dat niet gaat neem een maagtablet.