help! volgens mij is mijn lippiercing ontstoken!

Ik heb 4 dagen geleden een lippiercing laten zetten, maar ik heb het idee dat het nu ontstoken is. Het is erg opgezet en rood aan de binnenkant. Aan de buitenkant zie je er niks van, maar er kwam wel een klein beetje pus uit. Iemand tips waardoor het beter gaat?? Ik zou het namelijk vreselijk vinden om hem eruit te moeten halen!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort dingen moet je altijd meteen bij de piercer navragen en niet op het internet. Ze kijken het gratis voor je na, duurt maar een paar secinden en je weet meteen waar je aan toe bent (als je je piercing bij een goeie piercer hebt laten zetten).

Antwoorden (3)

spoel met zout water, een halve theelepel op een liter
ga even langs de huisarts om het na te laten kijken.
een heuse ontsteking verdient anti-biotica.
sterkte.

Toegevoegd na 5 minuten:
water moet wel gekookt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brrr, prikt zout niet bij een ontsteking? Maar een plus voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prikt wel uiteraard.
maar met een ontsteking ben je nog verder van huis.
dus: even doorbijten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig heb ik geen piercing en dit soort dingen zouden me er zeker van weerhouden....haha
Spoelen met zout water.
Een theelepel zout op een kopje water. Dit aan de kook brengen en vervolgens af laten koelen. Daarna je mond er mee spoelen, liefst na elke maaltijd en voor het slapen gaan.

Het is normaal dat de huid reageert op het binnendringen van een vreemd object, dus de kans is groot dat het vanzelf weer wegtrekt. Blijft het echter aanhouden of wordt het erger, dan raad ik je aan eerst terug te gaan naar je piercer. Hij heeft hier als het goed is ervaring mee en kan inschatten of het nodig is naar de dokter te gaan.

Zoek ook even uit of je piercer wel steriel werkt volgens de GGD richtlijnen. In dat geval heeft hij GGD-certificaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de piercing bij een goede piercingshop hebt laten zetten dan heb je als het goed is een papiertje meegekregen met alle verzorgingsstappen en maatregelen, waarin ook staat dat als je denkt dat er iets mis is met je piercing je meteen bij ze langs kan gaan. Aangezien een ontsteking niet goed is ga je dus meteen naar de piercingshop terug!!! Daar weten ze precies wat ze moeten doen qua schoonmaken en kunnen hem er als het echt moet voor je er uit halen. Je kunt hem dan als het genezen is altijd nog opnieuw laten zetten.