Heb ik een blindedarmontsteking?

Ik heb zin ongeveer een 1 dag pijn rechts in onder in mijn buik. Ik voel de pijn als ik over een hobbel heen rij en als ik bijv. moet poepen

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb zin ongeveer moet eigenlijk zijn : ik heb z'n ongeveer
sorry voor de fout

Toegevoegd na 28 minuten:
Kunnen jullie wat links met info in je bericht zetten?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
paulus811
12 jaar geleden
sterkte gast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben een meisje :p
paulus811
12 jaar geleden
ok, sterkte meisje! (dat ´gast´ komt omdat je nog geen ´echte´ naam op GV hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik wel alleen ben me wachtwoord vergeten en had geen zin om in te loggen lol:p
capthavoc
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blindedarmontsteking
Amadea
12 jaar geleden
Als je "zin" verandert in "z'n" wordt nog niet duidelijk wat je ermee bedoelt. Misschien moet je dat gewoon weg laten?

Antwoorden (12)

Dat zou zomaar kunnen maar ga naar de huisartsenpost nu meteen als je dat denkt want dan moet je geopereerd worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet ik me er erg druk om maken?
paulus811
12 jaar geleden
Nee, druk maken heeft geen enkele zin. Je moet wel de klachten serieus nemen. Een blindedarm ontsteking is uitstekend te verhelpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou wel zsm naar de dokter gaan want je kan er behoorlijk ziek van zijn/worden.
paulus811
12 jaar geleden
is waar werk. Ik heb het zelf gehad en ging door het plafond van de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pijn is nog niet heel hevig.
paulus811
12 jaar geleden
Druk er eens flink op. Als het echt een ontsteking is en de pijn neemt flink toe, dan zou het zomaar een blindedarm ontsteking kunnen zijn. Of het echt zo is, kan door een bloedonderzoek worden vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, zal het proberen
Rechtsonder is wel de plek waar je blindedarm zit, maar ik kan op basis van jouw info geen diagnose stellen. Ben ook geen dokter. Een blindedarmontsteking kan enorm zeer doen en gevaarlijk worden als de blindedarm 'klapt' waardoor de troep in je bloed terechtkomt.

Dus mijn advies > naar de dokter ermee.
12 jaar geleden
Ik heb ooit een blindedarmontsteking gehad en ik kon op een gegeven moment mijn been niet meer optillen.
Een blindedarmontsteking is levensgevaarlijk dus ik zou niet gaan gissen!

Toegevoegd na 1 minuut:
De pijn kan naar je rug trekken of naar je benen uitstralen maar hoeft niet. Dokter dus... Al is het avond: gewoon naar de huisartsenpost. Dit moet even nagekeken worden!
12 jaar geleden
Vlug naar de dokter!! Als het klapt kan je buikvliesontsteking krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies!!!
ALS het een blindedarmontsteking is, want dat kan niemand op GV zeker zeggen, dan is die kans aanwezig: die ervaring met buikvliesontsteking heb ik gehad, dat is géén pretje!!!
Als je je zorgen maakt (en dat vermoed ik wel) bel dan even de huisartsenpost. Zij beoordelen dan of het nodig is om meteen even langs te komen (ze stellen hiervoor vragen aan je), of dat je kan wachten tot morgen om je eigen huisarts te bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga sowieso naar een arts, want het zou altijd kunnen. Laat iemand op de pijnlijke plek drukken als je neerligt. Als het heel erg pijn doet als de druk lósgelaten wordt, kan het inderdaad blindedarmontsteking zijn.

Het zou ook kunnen dat de pijn komt van een ontsteking aan je eileiders of eierstokken. Dan moet je ook naar een arts want dat moet ook behandeld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Naar de huisarts!!!
+!
ronaldP
12 jaar geleden
Niet zelf lopen flutsen.. hij zal knappen door je huistestjes! Laat het de arts bekijken..
1 dag buikpijn is nog geen blindedarm
maar als het echt langer aanhoudt dan 3 dagen en erg pijnlijk word. met echt kramp bij tijd en wijle
en pijnkrampen die je je adem ontnemen
dan kan je eens denken aan de huisarts
voor hetzelfde geldt dat je nogal vaste darminhoud hebt
en zit dat je in de weg.
op dit moment nog geen zorgen dus.
12 jaar geleden
Het kan ook een (verstopte en verwaarloosde) blaasontsteking zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de info die je hebt beschreven is dit geen blinde darm ontsteking.
Zelf heb ik er een gehad.
Ik bleef om de minuut spugen ook al kwam er niks meer uit.
Ben toen ook veel afgevallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hoeft absoluut niet! Ik heb blindedarm- en buikvliesontsteking gehad en heb niet gespuugd.
En na alle 'worst case scenarios' die hierboven beschreven staan kan het ook zijn dat je ongesteld moet worden of dat je last van obstipatie hebt...

Let wel, hiermee zeg ik niet dat je GEEN blindedarmontsteking hebt maar wel dat het van alles kan zijn. Als je je erge zorgen maakt... ga dan ff naar de huisarts...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra ik pijn voel op de zelfde plek als die jij beschrijft, weet ik dat ik beter op mijn voeding moet letten en ik moet op mijn ritme letten. Als ik onregelmatig eet krijg ik buikpijn rechts onder omdat mijn darmen dan op een eigenwijze manier aan de gang gaan. Ik ben toen ik die pijn voor het eerst kreeg ook met de gedachten aan een blinde darm ontsteking naar de huis arts geweest. En die legde me uit dat het met de voeding en het onregelmatige eten te maken had. En toen ik daar wat mee deed en er op ging letten,werd de pijn minder en uit eindelijk verdween het weer. Ondertussen heb ik er weer bijna dagelijks last van omdat het nu vakantie is en ik een ander ritme leef. Maar als het normale leven weer begint komt dat wel weer goed. Herken je helemaal niks in mijn verhaal en eet je wel gewoon goed (Brood en vezels) en op vaste tijden en heb je wel gewoon een normaal ritme.( vaste tijden voor het eten iedere dag weer) Dan moet je toch even naar de huisarts want je hebt niet zomaar buikpijn en is er toch iets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als een luie darm... Bij een blindedarm ontsteking kan je zelf niet meer je been optillen zonder dood te gaan van de pijn. Gewoon langs de dokter ( voor de vorm) maar ook goed en gezond eten. Volkorenspullen, weinig suikers. Granen. Groente en fruit. En stress vermijden.