Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het waar dat mensen vroeger een gaatje in hun hoofd boorde om high te worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Er is een provo geweest die dat heeft gedaan. Ik ga even zijn naam zoeken, want een paar jaar geleden was hij in een of ander programma te zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Toevoeging:
En gevonden: http://vorige.nrc.nl/scholieren/article1603719.ece/De_man_die_een_gaatje_in_zijn_hoofd_boorde

Toegevoegd na 7 minuten:
In de bronnen die ik heb toegevoegd staat het volledige verhaal. Ik heb hem in een interview gezien en ik snap sindsdien de uitdrukking "die heeft een gaatje in zijn hoofd" stukken beter.
In de andere bron staan foto's, maar die heb ik niet zo goed bekeken. Vond het niet zo plezierig om te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt. Werd tot in de jaren 60 nog gedaan. Was pas op tv bij zomergasten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was ergens begin jaren 80 ook zo'n groep mensen in het programma "showroom".

In dit programma werden allerlei excentrieke mensen belicht zoals kluizenaars, broers van in de 80 die bij elkaar woonden en mensen die nog nooit in een auto hadden gezeten.

Die mensen boorden een gaatje in hun voorhoofd en vonden dat daar de wereld mooier door werd. Volgens mij was het niet zo zeer high worden als wel het idee dat je hersenen geen last meer had van drukverschillen. Mensen konden daarna absoluut niet tegen rokerige ruimtes (kan ik me nog herinneren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee om de hoofdpijn kwijt te raken, mensen geloofden dat hoofdpijn kwam door een boze geest die in je hoofd zat en als je er dan een gaatje in boorde die geest wegging en de hoofdpijn ook
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding