wat kan ik er tegen doen dat ik zoveel slaap?

Als ik eens wat langer opblijf bijvoorbeeld 11 uur dan lig ik vaar s'morgens nog om 12 uur in mijn bed. ik heb al eens geprobeerd een wekker te zetten maar kan dan gewoon niet opstaan omdat ik te moe ben. hoe moet dat als ik over anderhalve week al naar school moet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dan moet je nu al beginnen met elke dag een uur vroeger op te staan. Morgen om 11u, overmorgen om 10u enz. Je hoeft niet langer te slapen dan 8 of 9 uur. Van te lang in je bed blijven liggen wordt je juist moe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gedaan wat mij gezegd werd en het hielp!
Bedankt!

Andere antwoorden (4)

omdat je denk ik aan het groeien bent (groeistuip) en die groeistuip verbruikt veel energie dus dan heb je ook meer slaap nodig. 1 van de oplossingen is om een uurtje of 1/2 eerder naar bed te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer een tijd vast te stellen wanneer je na bed gaat blv. Dat je om 10 uur al in bed ligt. Hou dit aan en zet een wekker als het echt nodig is en je kunt echt niet op staan. Je moet een bepaal ritme opbouwen om op te kunnen staan en ook voor als school straks weer begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst het meest voor de hand liggende antwoord: eerder naar bed gaan!
Maar verder is het ook zo dat juist een vast ritme ervoor zorgt dat je wel gemakkelijker kunt opstaan. Je bereidt je daar mentaal op voor, als je naar bed gaat, weet je van tevoren dat je de volgende dag niet kunt uitslapen, dat scheelt heel veel. Je kunt ook gewoon moe worden van luiheid en van de moegelijkheid te blijven liggen.
Ik denk dus dat het na even wennen volgende week weer helemaal gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
regelmaat is erg belangrijk +1.
Sinds ik niet meer onregelmatig werk ben ik veel fitter en elke dag rond 7 uur op, heerlijk.
De tip die ik je kan geven is om in het vervolg als je vakantie hebt, de laatste 2 weken weer betijds naar je bed te gaan zoals je normaal gewend bent, en je wekker zetten, zo bouw je je ritme weer op.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan wel verplicht je bed uitkomen, ga douchen, daar knap je van op.

En ga ergens naar toe.