Puist uitgeknepen. Hoelang voor dat hij weg is?

Ik heb net n puist uit geknepen maar er zit nog steeds t zelfde bobbeltje als voorheen maar dan zonder stipje er op. Maar hoelang duurt het voordat de puist geheel weg is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.3K

Antwoorden (4)

Doe er wat tandpasta op dan gaat het sneller... 2 dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De halfwaardetijd van deze aandoening bedraagt circa drie etmalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, nette (moeilijke xD) woorden :)
als ik ze zou kunnen geven, had je van mij een +je gekregen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Halfwaardetijd is de tijd nodig om het probleem te halveren.
Indien HansBrinker stelt dat de halfwaardetijd die nodig is voor een pukkel om te genezen 3 etmalen is, dan is je pukkel over drie dagen dus maar half zo groot. En over 6 dagen maar een kwart zo groot meer. Zij die moeilijke woorden wensen te gebruiken dienen op z'n minst een correct antwoord te geven ;-)
Er zal vast nog pus in zitten die veroorzaakt een bobbeltje eerst zal je hem goed moeten uitknijpen dat pijn kan doen en dan kan je er eventueel tandpasta op smeren en zal de puist na 2/3 dagen kleiner worden of zelfs weg gaan. Nog iets houd je gezicht goed schoon het liefst iedere avond en ochten met een louw doekje goed wassen zo voorkom je meerdere puistjes smeer af en toe na het wassen je gezicht in met een dag crème niet te vaak anders wordt je gezicht te vetig. Veel succes ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitknijpen is geen slimme actie, je hebt alle kans dat er nu rommel uit het puistje dieper in je huid zit en straks opnieuw een puist veroorzaakt.
Als je mazzel hebt ruimt je lijf de rommel zelf op en ben je er in een paar dagen vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit gaat alleen maar weer opnieuw ontsteken en pus veroorzaken, dus afblijven.
Goed antwoord +