Welke soort tampon kan ik het best gebruiken?

ik heb even een vraagje, ik heb laatst 3 soorten tampons gebruikt, en ik ga straks 2 weken op zon/zeevakantie. Normaal gebruik ik eignlijk nooit tampons, maar altijd maandverband. Ik heb weleens een tampon geleend van een vriendin, voor de sauna en die paste wonder boven wonder.
maar nu is het zo dat ik tampons heb gekocht in 3 verschillende groottes: mini, light days en normal.
Ik heb ze voor de zekerheid alledrie ook geprobeerd in te brengen. De mini en light days gaan heel makkelijk, bijna pijnloos, dus daar vertrouw ik wel op. De normal doet vreselijk veel pijn, die is ook wat groter. Maar als ik nou echt hevig ongesteld ben kan ik dan met zwemmen in zee enzo gewoon een mini of light days indoen zonder dat het erlangs lekt? Want die tampons passen allebei, die andere lijkt me iets te groot. Wat kan ik het best gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

Neem gewoon degene die je het prettigst vind. Als je bang bent dat je gaat lekken moet je gewoon wat vaker wisselen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het best toch een 'normal' gebruiken als je hevig ongesteld bent. Anders zou het inderdaad kunnen gaan lekken. Een tampon inbrengen in een droge vagina gaat niet zo goed en is meestal pijnlijk. Het is best mogelijk dat, als je ongesteld bent, je die grotere tampon ook makkelijker kan inbrengen.

Als het nu toch niet lukt met de 'normal' kan je een mini gebruiken, maar verwissel hem dan heel vaak, dan heb je ook minder kans op lekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou tampax kunnen proberen. Deze heeft een soort huls die helpt met het inbrengen.
En anders: light voor de lichte dagen en normaal voor de andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een tampon pijndoet is hij te groot en moet je hem gewoon niet indoen. Heel simpel.
Als je mini gebruikt lekt het ook niet, verschoon alleen wel meteen als je hebt gezwommen. Door het draadje komt er namelijk water in de tampon en raakt hij zowiezo vol.
Ervaring, er gebeurt niks en hij gaat niet lekken, tot je uit het water komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 tampons? hoop toch niet tegelijk.

elke tampon past want de huid stretch mee als het ware. wel zo prettig, anders was sex en kinderen krijgen onmogelijk.

gebruik de tampon die jij het prettigste vind. overigens is het lastig een tampon te verwijderen die niet verzadigd is. het gaat gewoon een stuk stroever. denk jij dat een tampon aan de grote kant is gebruik deze dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan hoeveel je vloeit. Als je een normale vloei hebt kun je de mini of lightdays gebruiken. Bij zwaardere vloei zou ik de normal gebruiken. Anders kun je altijd wat vaker wisselen. Een tampon hoort altijd te passen. De vagina kan immers ook een penis hebben. Dan kan een tampon ook. Heb je ze geprobeerd toen je niet ongesteld was? Want als dat het geval is is het logisch dat de normal en niet zo soepel in ging. Als je menstrueert gaat hij er veel makkelijker is.