Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar heb ik mijn bicepsen voor nodig?

ik heb gemerkt dat als je wat wegduwt, je tricepsen worden aangespant,als je handje drukt gebruik je daar ook je tricepsen voor. dus waar heb je bicepsen voor nodig, behalve voor de sier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder bipeps krijg jij je onderarm niet omhoog.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dingen naar je toe halen/trekken. Bijvoorbeeld een boterham naar je mond brengen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonder triceps geen biceps en omgekeerd.
De musculus biceps brachii kan zorgen voor het buigen (flexie) van de elleboog, supinatie van de onderarm en anteflexie van de schouder.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De musculus biceps brachii is een Latijnse naam voor de zich in de bovenarm bevindende belangrijkste armspier. Hij wordt in het Nederlands ook wel de tweehoofdige armbuigspier genoemd.

De musculus biceps brachii kan zorgen voor het buigen (flexie) van de elleboog, supinatie van de onderarm en anteflexie van de schouder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om je arm te kunnen bewegen.
De biceps heeft drie aparte spieren:

m.biceps brachii
m. brachialis
m.brachioradialis

De functie van de m.biceps brachii is buiten het buigen van de elleboog ook het naar binnen draaien van de onderarm.

De functie van de m.brachialis is het buigen van de elleboog.

De functie van m.brachioradialis is het veroorzaken van flexie. De spier is daarmee een synergist van de m. biceps brachii en de m. brachialis. Daarnaast brengt hij de onderarm in een middenstand tussen pro- en supinatie (beweging in gewricht).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding