Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je je zo moe voelt nadat er iets in je lichaam gekraakt is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je een specifiek voorbeeld kunnen geven? Dit is te vaag voor mij om te begrijpen wat je vraag precies is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, mijn nek is vanmiddag gekraakt door de fysio en in de 2 a 3 uur daaran voel ik me ontzettend moe. Dat heb ik al vaker gemerkt en vroeg me ineens af hoe dat komt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

met een aanvulling op bovenstaande... Door 't kraken stroomt 't bloed ook weer beter door. En worden de afvalstoffen beter afgevoerd... Herstel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door het kraken moet je lichaam zich weer herstellen. Dat heeft tijd nodig en kost energie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik maak ook af en toe gebruik van een 'kraker', ofwel de chiropracticus.
Nadat hij mijn hele gestel heeft 'behandeld' voel ik een soort ontspanning, wat een beetje nog weg heeft van spanning. Alles staat nu weer zoals het moet staan. Natuurlijk moeten de spieren weer aan deze (goede) stand wennen.

Na een paar uur voel ik mij ook moe. Voor mij is dit van de spanning die ik heb opgebouwd voor het feit dat op het laatst van de behandeling hij mijn hoofd in zijn handen neemt om vervolgens mijn nek te 'kraken. Het blijft een spannend moment.

Dus moe van spanning, maar ook van de uiteindelijke ontspanning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus volgens jou is het meer de spanning van voor de behandeling? Kan me dat bij mij niet echt voorstellen aangezien ik me niet meer druk maak om de behandelingen en mijn fysio volledig vertrouw.
De ontspanning van de spieren kan ik me wel iets bij voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Yvib:
Bij mij is, achteraf welliswaar, (onbewuste) spanning wel een punt wat zeker meeweegt.
Ik hoor trouwens meer berichten dat men zich na een behandeling moe voelt. Helaas niet naar hun reactie gevraagd. Misschien een vraag voor je fysiotherapeut?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding