Ik heb wat slaapproblemen, en zou graag willen weten: wat is de maximale dosering melatonine als ik een hele nacht door wil slapen?

Mijn vriend stoot me soms wel eens aan of gaat over mijn buik wrijven, en daar word ik wakker van, hoeveel melatonine zou ik dan in moeten nemen?

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoeveel melatonine zou ik dus in moeten nemen om niets meer te voelen van wat mijn vriend doet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Dosering varieert per persoon. In Nederland worden alleen doseringen van 0,1 mg melatonine verkocht. Begin daarmee. Het kan nodig zijn om meer tabletjes in te nemen met een maximum van 30 stuks (3 mg) per dag.

ps.vraag je vriend van je af te blijven als je slaapt...
fremar
12 jaar geleden
melatonine werkt daar niet tegen, melatonine helpt bij slaapritmestoornissen, bijv. nachtdiensten en dan weer dagdiensten, jetlag. Een apart bed zal beter helpen, of vraag het aan je huisarts, ga jezelf niet met medicijnen in een soort coma brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Het is heel,normaal dat je wakker wordt als iemamd aan je zit als je slaapt, je kan dus niet spreken van een slaap probleem, je hebt eerder een probleem wat je met je vriend moet oplossen. melatonine zal niet helpen, alleen slapen wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haalt me de woorden uit de mond. Dit is een relatieprobleem. +1
Melatonine helpt heel goed, wel aan je vriend geven, niet zelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een oplossing :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee :-)
De melatoniner die je in de winkel koopt zijn 0.1 mg.
De huisarts schrijft 3 tot 5 mg voor dus dit betekend dat je er 20 tot 50 van de winkel in moet nemen,maar het is nog beter als je tegen je vriend zegt dat hij je s'nachts met rust moet laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat niet knockout van melatonine hoor. Het reguleert alleen je slaapritme. Alleen slapen is beste oplossing.