Wat te doen tegen haar uitval?

Of wat kunnen oorzaken zijn van haaruitval? Wanneer er verder geen tekenen van ongezond zijn zijn en er toch meer plukken dan normaal telkens met het borstelen meekomen. Dit gebeurt zo nu en dan gedurende een periode en de uitval verdwijnt dan ook weer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Is normaal heeft iedereen weleens geen zorgen maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine B 12 kun je ook even proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn diverse oorzaken mogelijk bij haaruitval:
-stress
- haaruitval en haarbreuk door te vaak permanenten en verven
- ondergewicht( bijv. bij anorexia )
-vitamine B12 tekort
-erfelijkheid( dan is er weinig aan te doen)
-bij zwangerschap
-ziekte( diverse mogelijkheden)
-Alopecia Areata(ziekte die haaruitval veroorzaakt)

Bij de laatste optie is behandeling door een dermatoloog noodzakelijk.

Echter meestal is het stress en vaak ook zorgt dagelijkse inname van vitamine B12 al snel voor verbetering( na een maand ongeveer).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PRIORIN gebruiken ( van BAYER )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vitamine B complex forte, overigens zijn 100 haren op een dag verliezen normaal, tel ze eens, is het echt meer, doe dan een bezoekje aan je huisarts, je kan ook iets mankeren waar je niets van voelt.