Wat zijn goede oefeningen voor buikspieren?

Sit-ups ken ik al dus die ajb niet als antwoord geven.
Dingen in sportschool mag ook, het liefst heb ik toch dingen die thuis ook kunnen aangezien ik amper naar de sportschool kan omdat ik al veel sport (hockey, dansen enzovoort)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

overzicht buikspieroefeningen met beschrijving en foto's:
www.buikspier-oefeningen.nl/overzichtbuikspieroefeningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Push-ups. Koop wat gewichten en doe wat arm oefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps sorry over het buikspieren heen gekeken.
Zoek een vriendje en bedrijf daar heel vaak de liefde mee :)

Goede training voor alle spieren maar zeker ook de buikspieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, vriendinnetje kan in mijn geval ook maar ik bedoel toch iets wat ik in m'n eentje kan doen..
De plank is heel goed voor al je spieren. Ga staan alsof je pushups wil doen (eerst op je buik op de grond liggen, dan omhoog komen en op je tenen en handen steunen, met gestrekte armen, rug recht).
Nu blijf je zolang mogelijk staan, probeer in elk geval 30 seconden vol te houden. Hou je buikspieren aangespannen.

Hiermee train je o.a. buikspieren, beenspieren en armspieren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op deze pagina staan ook wat variaties op de plank oefening, met filmpjes erbij: http://www.notyouraveragefitnesstips.com/six-pack-abs/how-to-get-washboard-abs-plank-exercises-no-more-crunches
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
M'n engels is niet geweldig goed, maar aan het filmpje heb ik zeker wat! Bedankt ;)
Lachen!
Meteen beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan een gestrekt hangen dan je benen gestrekt naar voren op tillen.
Plat op de vloer liggen dan je handen op je onder rug plaatsen je benen optillen en dan openen en sluiten

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel aan een horizontale lat/ paal hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoover! Geweldige oefening, kan je nog zwaarder maken door gewicht op je rug te leggen