Wat kan ik het beste doen tegen een stijve nek?

Ik heb vermoedelijk een stijve nek opgelopen door het slapen met een open raam. Wat kan ik het beste doen? Een warm bad? Ik heb namelijk pijn als ik me nek naar beide kanten draai.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Een gewone stijve nek, met een onschuldige oorzaak kan verlicht worden door het slikken van een pijnstiller zoals paracetamol of Ibuprofen. Ibuprofen werkt ontstekingsremmend en het ontspant de spieren enigszins.

Je kan ook een pijnstillende creme gebruiken die de spieren soepeler maakt (bijvoorbeeld SRL van VSM). Een warme doek of warme douchestraal ontspant de spieren ook. Forceer niks maar probeer toch gewoon te bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Kersepitje. Mogelijk gecombineerd met ijsblokjes zodat de doorbloeding wordt gestimuleerd. Voltaren K tabletten of creme helpen ook als je medicinale oplossing wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker insmeren met tijgerbalsem of andere spierbalsem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De plek met een infrarood lamp bestralen zodat het deel wat pijn doet in de nek weer soepel wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om niets te doen en om het lichaam zichzelf te laten herstellen.
Wat je wel kunt doen in de gehele dag gaan observeren bij welke activiteit je meer of minder last hebt. Misschien dat je daar spieren voor gebruikt die eigenlijk niet zo nodig zijn. En kan je gaan proberen om die spieren te proberen te ontspannen.
Als je vaker last hebt van je nek, dan heb je waarschijnlijk meer spierspanningen die niet nodig zijn voor bepaalde situaties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet gewoon de hele dag een sjaal om je nek knopen, doet echt wonderen, je voelt hem in de koop loop van de dag soepeler worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor een snel effect een warmtepack kopen en dat lekker opwarmen en in je nek leggen, heerlijk! dat ontspant geweldig goed, daarna een warmtecreme gebruiken en het duurt altijd een paar dagen voor je er vanaf bent, doorzetten maar, eventueel bij veel pijn een pijnstiller innemen en niet teveel draaien met je hoofd want dan gaan je spieren direct weer aanspannen van de pijn.
Veel sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn moeder masseerd me dan. ik doe vaak net alsof ik een stijve nek heb. dan wordt ik lekker gemasseerd .... haha :)

Toegevoegd na 54 seconden:
lekker gaan liggen met een kruik (als je die hebt) in je nek :D