Mijn ouders en broer hebben allemaal zwart haar, maar ik heb bruin haar. Hoe kan dit?

Ik ben de enigste in ons gezin die een andere kleur haar heeft. Zij zijn best donker en ik niet zo, hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om een lang verhaal kort te houden:
Jullie hebben allemaal DNA. Jij hebt op je DNA een gen (eigenschap) voor bruin haar. De rest van jouw familie hebben een gen voor zwart haar.

Als je een lang antwoord wil, lees dan de site hieronder even door. Vooral het stukje onder 'genetische opbouw'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hebben = heeft --> ...... De rest van jouw familie HEEFT......

Andere antwoorden (2)

Heeft je oma of opa bruin haar en heb je het daarvan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien dat je het ergens uit de familie van heel lang geleden hebt gekregen. Vraag anders je oma of opa van beide families.