Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je voor jezelf zorgen dat je langer slaapt?

Hoi,

Het maakt bij mij niet zoveel uit hoelaat ik naar bed ga, maar het probleem is dat ik wel altijd rond 9uur wakker ben, ongeacht hoelaat ik naar bed ben gegaan.

Nu vroeg ik me dus af of je op de een of andere manier toch later kan wakker worden?

Ik ben ook nog nooit later wakker geworden dan 10uur :(.

Gr.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Begin alsjeblieft niet met van alles in te nemen om langer te kunnen slapen.

Hoeveel slaap iemand nodig heeft verschilt per persoon, maar gemiddeld zeven uren per nacht slapen blijkt het meest gezond te zijn. Dus niets moet. Mopperen op iemand die tot elf uur 's morgens uitslaapt en hem of haar lui noemen, is niet altijd gegrond. Je bent ook niet per definitie gezonder als je 's morgens om zes uur al op de hei loopt. Ieder heeft zijn eigen ritme en daar kun je als buitenstaander moeilijk commentaar op leveren. Opvallend is wel dat zowel kortslapers als langslapers een evengrote hoeveelheid van diepe slaap doormaken.

Er is echter wel iets over 'een gezond aantal uren slaap' te zeggen. Uit Amerikaanse onderzoeken is gebleken dat mensen die gemiddeld zeven uur per nacht slapen grotere overlevingskansen hebben dan mensen die meer of minder uren slapen.

Maar het meest belangrijke is hoe je je voelt als je wakker wordt. Naar aanleiding daarvan kun je beoordelen of je iets aan je slaappatroon moet veranderen of aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zou melatonine kunnen slikken. Dat zit ook in tomaten. Zie de link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit hoeft toch geen probleem te zijn? Je wordt waarschijnlijk wakker op het moment dat je genoeg geslapen hebt. Het is natuurlijk wel lastig als je pas om zes uur naar bed bent gegaan en je wordt om negen uur al weer wakker, maar dat haal je vast de nacht daarna wel weer in omdat je dan moe en slaperig bent.
Je hebt een goed werkende ingebouwde wekker ;-) en je bent meer een ochtend- dan een avondmens misschien.
Sommige mensen zijn echte uitslapers, anderen niet. Zoiets valt niet zomaar te veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken een drankje dat je snel en makkelijk kan maken waardoor je beter (en misschien ook langer) slaapt. Bij mij werkt het wel.
Neem een glas of mok en doe daar 1 schijfje citroen in. Doe er dan een beetje honing bij, ongeveer 1 eetlepel en plet met een vork of lepel het schijfje citroen en de honing bij elkaar. Doe er nu kokend water bij en opdrinken maar!
Maar op zich is het niet heel erg als je vroeg wakker wordt. Ik had dat vroeger ook, maar nu niet meer. Ik keek dan altijd tv of bleef gewoon liggen en las een boek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing