waarom geneest alles snachts ?

zeg maar je gaat slapen en wordt en:
- hoofdpijn/buikpijn/kiespijn
- verkoudheid
- wonden/etc,..
- vermoeidheid , geintje :p

waarom niet vaak overdag ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is juist vaak ook andersom. Je voelt je kiplekker en je wordt de volgende dag beroerd wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, zeker maandag morgen :p

Het beste antwoord

Was het maar waar dat alles 's nachts geneest...

Bepaalde pijnen ontstaan door vermoeidheid, zenuwen, spanningen of overbelasting.
Logisch dat deze pijnen verminderen na een periode van rust.

Helaas worden andere pijnen juist heftiger in de nacht!
Denk maar eens aan pijn na een operatie en chronische aandoeningen.
Dit komt dan weer omdat je in de stilte van de nacht geen afleiding hebt, waardoor je 100 % 'in' de pijn zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik geloof niet dat het 's nachts meer of harder geneest dan overdag. Het is waarschijnlijk eerder de gedachte dat je met pijntjes e.d. naar bed gaat en opstaat zonder. Je vergeet dat gedurende je slaap vele uren voorbij gaan waarin je onbewust bent van je problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als overdag iets geneest, merk je dat niet omdat dat geleidelijk gaat. Maar als je een pauze van 8 uur inlast en dan pas weer gaat 'meten', dan merk je duidelijk verschil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de nacht is je lichaam in rust: het is niet bezig met eten verteren, spieren te spannen, denken, bewegen. Alle activiteiten staan op een laag pitje en als het goed is er rust. Daardoor is er rust in het lichaam enerzijds en anderzijds vallen een heleboel prikkelingen weg naar bepaalde organen waardoor zei de kans kregen te helen!
Jammer genoeg geld dat niet voor alle klachten en ziektes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, succes met kiezen wat het beste antwoord is, ze hebben allemaal gelijk, het is de combinatie van bovenstaande factoren die meken dat je je 's morgens "gezonder" voelt.
Het meeste invloed heeft toch wel de rust die je je lichaam geeft, de tijd om te helen ipv maar continu doorgaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Type foutje; meken is natuurlijk maken