Ik ben al 8 dagen ongesteld. Is dit raar?

Het duurt meestal toch maar 4-7 dagen? Ik ben al 8 dagen ongesteld! Wat nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (4)

Dat is niet raar, wel vervelend. Soms is het zo dat als je ouder wordt zo langzamerhand ongesteld wordt. Dit hoeft niet, maar het kan. Als je vaker steeds 8 dagen of langer menstrueert kan je naar je huisarts gaan voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet raar, alleen vervelend voor jou, het kan ook langer duren, dat is heel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, áls je menstruatie heel regelmatig is en je maandcyclus in balans is het meestal 4-7 dagen.
Maar er hoeft maar iéts (emotioneels) te gebeuren en het kan langer duren.
Ik zie dat je 14 jaar bent dus dan neem ik aan dat je niet al jaren menstrueert. Heel vaak is het in de beginjaren onregelmatig. Normaal zit duurt de cyclus 28 dagen in totaal maar het kan ook makkelijk dat je ineens na 14 dagen alweer menstrueert. Of juist pas na 3 maanden weer eens.
Het komt allemaal wel goed. Geef het maar de tijd.
Ik zou het nog even aankijken.
Maar als je er zelf ongerust van wordt, of het duurt iedere keer wel zo'n 10 dagen dan kan je gewoon beter even naar de dokter gaan. Want het is niet leuk en ook niet nodig om elke maand zo lang te menstrueren.
Maar echt, 8 dagen is niet verontrustend.
Toch hoop ik voor je dat het gauw overgaat nu :)
Kristal
12 jaar geleden
gewoon rustig afwachten.
Je lichaam heeft dit waarschijnlijk nodig.
Je bent nog jong, en je lichaam is gewoon aan het ontdekken wat jouw ritme is. je zal ook wel eens meemaken dan je ongesteld wordt en 2 weken later weer.

Geef je lichaam rustig de tijd om dit uit te vogelen, dit is even niet prettig, maar volkomen normaal

Pas wanneer je langer dan 2 weken ongesteld bent of je heel erg zwaar bloed, moet je even langs de huisarts gaan.

en tot die tijd lekker veel chocola. ;-)

je kan proberen om even lekker klaar te komen.
het bloeden kan daardoor wel even heviger worden maar vaak daarna wordt het minder, en daardoor kan het eerder stoppen.