Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik een soort van ''zelfmoordgedachten'' en emotionele gevoelens krijg bij een bepaald melodietje of liedje?

Heel apart, telkens als ik bijvoorbeeld het liedje: Het is allang verleden tijd hoor krijg ik hier last van. Bijna altijd als ik van zoiets last heb duurt het een maand en heb ik er geen last meer van en op een gegeven moment begint het bij een ander liedje terwijl dat altijd mijn favoriete liedje was...

Toegevoegd na 2 minuten:
PS: het liedje waar ik het over heb heet: Onderweg(het is allang verleden tijd) en het werd gezongen door: Abel.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik ben 8 jaar lang heel erg gepest dus ik sta inderdaad een beetje emotioneel in het leven, ik ben al een half jaar lang naar de psycholoog geweest maar dat heeft niet alles verholpen dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik kan ook enigzins emotioneel worden bij bepaalde nummers( zoals de meeste mensen)maar 'zelfmoordgedachten' dat is niet echt normaal hoor.
En ik ben ook wel suïcidaal geweest,maar dat hoort bij mijn ziektebeeld( Borderline)
Dus een combinatie hiervan is zeker niet aan de orde.
Maar ik denk dat jij alleen kan weten waarom je heftig reageert op zo'n nummer.
Wij kennen jou( en je voorgeschiedenis)niet!
Heb je verder psychische problemen en suïcidale gedachten?
Iets meer info over jezelf zou je vraag misschien nog enigzins kunnen verklaren.
Ik weet wel dat je je zo niet zou moeten voelen nav een liedje.

Toegevoegd na 20 uur:
Ik lees net in je toevoeging dat je gepest bent,heel erg zelfs.Dat verklaart je emotionele reacties zeker wel.Mensen die gepest zijn,blijven hier ook in hun latere leven veel last van houden.Zij zijn vaak onzeker en zijn bang afgewezen te worden.Misschien kun je beter een andere psycholoog zoeken.Of:misschien nog beter:lotgenotencontact.Dit zijn mensen die je begrijpen omdat ze hetzelfde hebben meegemaakt.Ik heb daar zelf ook veel aan, ik heb zelf (lotgenoten)contact met andere Borderliners en mensen met een eetstoornis zoals ik heb.Ik heb daar persoonlijk net iets meer aan dan een gesprek met m'n psych.
Blijf er zeker niet mee rond lopen.
Daar kan je je heel eenzaam en ongelukkig in voelen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lieve Poeha,
Ook ik ken dat gevoel en weet alleen dat bij bepaalde liedjes gevoelens heel sterk worden als je op dat moment heel emotioneel in het leven staat. Soms beurt een nummer je op en soms geloof je elk woord wat er gezongen word en voel je heftige reacties. Maar ten aller tijde is het een emotionele beleving van wat het lied inhoudt. De ene is daar meer gevoelig voor dan de ander. Maarruh.... als je echt zelfmoordneigingen krijgt, dan zou ik zeker professionele hulp zoeken. Als het alleen bij emoties blijft, gewoon een grote zakdoek pakken en laat de tranen maar komen.

Toegevoegd na 6 uur:
Probeer jezelf belangrijk te maken. Niet voor anderen maar alleen voor jezelf. Het is jammer dat de psycholoog je niet voldoende heeft kunnen helpen. Ik lees in je aanvulling, zonder dat je dat vermeld dat je heel veel verdriet hebt. Dit vind ik heel erg voor je. Als ik jou was, zou ik toch naar alternatieve hulp zoeken die je wel kan helpen. Ik hoop echt heel erg dat je dit weet te vinden of dat het op je weg komt. Heel veel sterkte alles.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liedje roept emoties los, kan je een gebeurtenis omschrijven uit je verleden toen je dat liedje vaker hoorde?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen antwoord ,maar een reactie met een vraag eraan vast.
We weten al dat het emoties los maakt en de reden is ook wel duidelijker na de toevoeging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had mij vergist, ik wou dit aan de persoon posten maar heb per ongeluk op antwoorden gedrukt.
De vraag op zich was niet verkeerd, misschien had ik dan wel een antwoord kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was ook niet onaardig bedoelt hoor.^^
Je had idd ook een PB kunnen sturen.Het is wel jammer als mensen niet reageren, zeker bij zo'n serieuze vraag.Ik zelf doe dat altijd wel.
Nou ja,nog ff afwachten, wie weet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, doch ik begrijp niet waarom mensen mij straffen (-) terwijl ik de beste bedoelingen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien was je antwoord niet duidelijk genoeg?? Niet huilen en gewoon doorgaan hoor!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing