Mijn vriend is gescheiden, de inboedelscheiding met ex is nog niet rond. Wel is de scheiding al officieel bij de gemeente. Kunnen wij al trouwen nu?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als hij de officiële scheiding akte heeft en deze is ingeschreven bij de gemeente dan kan je trouwen, De boedelscheiding heeft daar niets mee te maken.
ronron1212
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dan kun je trouwen. Maar dat betekend dan wel dat je moet oppassen voor de eventuele schulden die voortkomen uit het vorige huwelijk, tenzij je op huwelijkse voorwaarden gaat trouwen of tenzij dat vorige huwelijk op huwelijkse voorwaarden was.
En er is nog een maar: waarom zo'n haast? Een scheiding is een turbulente gebeurtenis die meestal emotioneel zwaar is. Het is raadzaam dat goed te verwerken. Als je zo kort na een scheiding gaat trouwen neem je heel wat emoties mee in dat nieuwe huwelijk. Het is wellicht mooier om zo'n huwelijk te beginnen met een echte schone lei, ook emotioneel gezien.
En dan is er nog de 'buitenwereld'. Veel mensen zullen dit moeilijk te begrijpen vinden, er kunnen familieleden en vrienden zijn die hier negatieve gevoelens bij krijgen, ook zij moeten de scheiding een plek geven.
Er zijn harde cijfers over de slagingskans van tweede huwelijken: wie al een huwelijk achter de rug heeft, loopt een groter risico op een echtscheiding. Ongeveer de helft van de tweede huwelijken loopt op de klippen, terwijl dat voor alle huwelijken samen slechts een op de drie is.
Bezint eer ge begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MissBiggie
12 jaar geleden
Dikke +!! Helemaal mee eens, ik heb er ervaring mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed verhaal, nu nog ABN leren.
MissBiggie
12 jaar geleden
Ach 135, daar gaat het niet om. Lees de richtlijnen maar es door. Er wordt hier NIET gezeurd over taalfouten.