Is mijn BMI goed?

Ik heb een testje gedaan op de computer wat mijn BMI is, ik ben 12 jaar ik ben 167 cm en ik weeg 54 kilo. Dat heb ik dus ingegeven en toen stond er dat ik BMI 19.4 had, op de ene site staat dat het ondergewicht is, dan weer gezond. Wat is het nou?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bij kinderen is de BMI wat anders dan bij volwassenen.
Kijk even op deze site:
http://www.gewicht-verliezen.nl/bmi-berekenen-kinderen.php

Volgens deze site is je gewicht prima in orde :)

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien werkt deze website wat fijner voor je:
http://www.zuivelonline.nl/pagina/968/test_uzelf_of_uw_kind!_test_uw_kind!_bmi-meter.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is net op het randje, je bmi is goed maak je geen zorgen ;)

je mag best nog wat aankomen zelfs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.4 is aan de lichte kant, maar het is nog geen ondergewicht. Vanaf 18.5 en lager is het echt ondergewicht, dus maak je maar geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geldt niet voor iemand van 12 jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oops, overheen gelezen. Alsnog is het dan een goede BMI.
Ja, dat is een gezonde BMI.
Een BMI van 20 is het beste dus is dit perfect.