wat kan je doen als je beste vriend(in) wordt mishandeld

mijn vriendin haar ouders zijn bijna nooit thuis en als ze thuis zijn slaan ze er op los zelfs als ik erbij sta ze knijpen zelfs mij ik heb al een keer de kindertelefoon gebeld met mijn vriendin maar zelfs hun kunnen ons niet helpen. help

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

wil je er echt wat aan doen dan kan je naar de politie , de kindertelefoon kan idd niet echt iets voor je betekenen behalve het luisteren naar je verhaal , maar hiermee kan je naar de politie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat met mensen die dicht bij je staan. Bel slachtofferhulp. Sterkte..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de politie te eng vind, maak een afspraak bij de huisarts, deze mag niets tegen de ouders van je vriendin vertellen, overleg dit ook even met de huisarts.
De huisarts zal je vriendin verder helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan met je beste vriendin praten, en vraag waarom haar ouders haar slaan. Als het vb is omdat haar ouders haar onbeleefd vinden, probeer er dan voor te zorgen dat je vriendin alleen doet wat haar ouders haar zeggen. Ze zou poeslief met haar ouders kunnen doen dan denk ik dat er wel iets zal veranderen. Als de reden is omdat de ouders het leuk vinden, weet ik het ook niet, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knijpen ze jou ook???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord is zeker lief bedoelt, maar ouders horen kinderen niet te slaan, ook al is ze misschien wel eens onbeleefd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ,ze horen geen kinderen te slaan, maar ik probeerde het mijn myn vriendin, en nu gaat het veel beter,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en bij sommigen culturen is het heel normaal om je kind te slaan ( niet zoals een boxgevecht ofzo) maar gewoon op je dijbeen, mijn vriendin is Servisch en haar ouders sloegen haar met een baboestok ! :O
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*bamboestok
Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar het lijkt mij het beste als je dit aan jou ouders verteld. Daarna kunnen je ouders samen met jou en eventueel met je vriendin, naar de website www.watkanikdoen.nl. Daar staat een telefoonnummer dat je ouders dan kunnen bellen en dan kunnen zij jullie verhaal vertellen.
Als je niet naar je eigen ouders durft kun je ook zelf bellen, maar een volwassenen komt geloofwaardiger over (sorry. Ik weet dat dat erg is. Maar er zijn helaas heel veel kinderen die denken dat je hier grapjes over kan maken en die voor niks bellen). Je kunt als je niet naar je ouders wil het ook met je meester of juf bespreken, maar dat is nu in de vakantie wat lastig. Als je een lieve buurvrouw hebt, kun je ook die om hulp vragen!

Durf je niet naar een volwassenen uit je omgeving? Dan kun je ook met je huisarts gaan praten, of op het politiebureau vragen of je een agent mag spreken. De huisarts of agent zal jullie dan verder helpen.

Het kan best eng zijn om dit aan iemand te vertellen, zéker voor je vriendin, maar je moet doorzetten! Ouders horen hun kinderen niet te slaan, en jou ook niet te knijpen! Hier moet echt iets aan gedaan worden en het is heel belangrijk dat je dit zo snel mogelijk aan een volwassene verteld!!!

Sterkte & veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel ik zelf niet zo'n hoge pet op heb van overheidsinstanties, is het misschien handig om eerst met een volwassene te praten die je vertrouwt en waarvan je het idee hebt dat deze je verder kan helpen. Dat kunnen jouw ouders zijn, je oom, je tante, je neef/nicht, de buurman... het maakt niet uit wie! En met deze persoon kan je wellicht de betreffende instanties (Bureau Jeugdzorg, Kinderbescherming, Blijf-van-mijn-lijf-huis etc.) benaderen..

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je jou ook knijpen kan jij aan jouw ouders vertellen.
Is jou vriendin daarvoor wel eens bij de huisarts terecht gekomen, of in het ziekenhuis (eerste hulp). Dan kan jij of je ouders ook eens de mededeling geven aan hun huisarts.
De artsen houden altijd vrij sterk in de gaten of het gaat om mishandeling of niet.