waarom krijg ik van honing hoofdpijn?

Als ik honing eet krijg ik altijd hoofdpijn en heb ik een raar gevoel in m'n hoofd waarom is dit? Ik ben er niet allergisch voor! Heb al een allergietest gedaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

In honing zit een combinatie van fructose en glucose, en slechts een kleine hoeveelheid enzymen, pollen en sporenelementen. Het bestaat daarom voor 80% uit suiker. Het eten van honing laat je bloedsuikerspiegel zodoende flink schommelen. En daar zijn hersenen zodanig gevoelig voor, dat het in jouw geval hoofdpijn uitlokt.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het tussen de oren zit{haha}.
Je hebt dat misschien een paar keer gehad na honing eten en nu denk je dat je hoofdpijn hebt na het eten van honing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel zoetigheid veroorzaakt soms hoofdpijn en vermoeidheid. ook kan de hoofdpijn een andere oorzaak hebben:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/77562-hoofdpijn-achter-de-ogen-voorhoofd-of-achterhoofd.html