Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom krijg ik van honing hoofdpijn?

Als ik honing eet krijg ik altijd hoofdpijn en heb ik een raar gevoel in m'n hoofd waarom is dit? Ik ben er niet allergisch voor! Heb al een allergietest gedaan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In honing zit een combinatie van fructose en glucose, en slechts een kleine hoeveelheid enzymen, pollen en sporenelementen. Het bestaat daarom voor 80% uit suiker. Het eten van honing laat je bloedsuikerspiegel zodoende flink schommelen. En daar zijn hersenen zodanig gevoelig voor, dat het in jouw geval hoofdpijn uitlokt.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het tussen de oren zit{haha}.
Je hebt dat misschien een paar keer gehad na honing eten en nu denk je dat je hoofdpijn hebt na het eten van honing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel zoetigheid veroorzaakt soms hoofdpijn en vermoeidheid. ook kan de hoofdpijn een andere oorzaak hebben:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/77562-hoofdpijn-achter-de-ogen-voorhoofd-of-achterhoofd.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding