Bestaat er ook zeep speciaal voor een penis?

Toegevoegd na 1 minuut:
Net als lactacyd maar dan voor mannen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.8K

Het beste antwoord

In principe is het zo dat intiemwash als lactacyd zowel door mannen als de vrouwen gebruikt kan worden (intiemwash is immers redelijk algemeen), maar ik heb ook iets gevonden wat blijkbaar speciaal voor mannen ontwikkeld is (zie bron). Het antwoord op je vraag is dus ja, dat bestaat. Het nadeel is alleen dat je dat soort dingen apart op internet moet bestellen terwijl je intiemwash zoals Lactacyd gewoon bij de drogist kunt halen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je bij de bron vindt is blijkbaar milder dan zeep, zeep moet je inderdaad niet gebruiken bij dit soort zaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit heb ik kunnen vinden:

"Hoe je penis wassen ?

Onbesneden of halfbesneden mannen moeten de voorhuid van hun penis volledig tot achter de eikel schuiven. Hier dien je zeker het eventuele 'smegma' te verwijderen. Het wassen gebeurt met de hand en lauw water zonder zeep. Zeep kan de gevoelige huid ruw maken of uitdrogen."

En voor de rest lees ik echt overal dat het niet echt goed voor je penis is om deze te wassen met zeep.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik lees tevens dat wassen met zeep stank en irritatie kan veroorzaken!

Dus het ingredient om je penis mee te wassen is water :)

Mocht je toch zeep willen gebruiken, zorg dan dat dit een ph-neutrale is :)

Heb dit nog voor je:

"Als jongen moet je bij het wassen de voorhuid zo ver mogelijk terugtrekken, zodat je de eikel en het randje eronder goed kunt schoonmaken.
Als je dat niet regelmatig doet, dan kan het smegma zich daar ophopen en onaangenaam gaan ruiken.

Laat je het smegma te lang zitten, kan de voorhuid aan de eikel gaan vastkleven. Dit kan balanitis veroorzaken: een ontsteking van de eikel. Dit is zeer pijnlijk, en maakt het extra moeilijk om het smegma alsnog te verwijderen.

Je eikel regelmatig wassen met water is de boodschap dus. Doe je dat met zeep, zorg er dan voor dat er geen zeepresten achterblijven. We raden aan om niet al te vaak zeep te gebruiken en als je toch zeep gebruikt, goed te spoelen met water."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pardon? Een penis of een vagina hoef je over het algemeen niet met allerlei middeltjes te wassen. Schoonmaken is belangrijk, maar over het algemeen doe je dat met water. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitgebreide uitleg en goede links :)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje :)
Nee, die is er niet. Is ook niet nodig. Voor vrouwen ook niet. Een vagina is prima instaat om zelf de zuurbalans te behouden. Alleen water is voldoende. Ook voor de penis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad platje, meestal is water voldoende.
+1
ja die hebben ze zeker bij miranda sexshop hebben ze het zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Oh ja, heb je een linkje naar het artikel dan?
Een speciale zeep voor de penis bestaat niet.
Je geslachtsorganen kun je het beste schoon houden door regelmatig te wassen met alleen water.
Te veel gewone zeep gebruiken is niet goed voor de gevoelige huid. Als alternatief kun je een pH-neutrale wasemulsie gebruiken. Als je een keer gewone zeep gebruikt, spoel de huid dan heel goed na.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :))