Ik heb zo een buikpijn dat ik nu vier diclofenac 50 in heb genomen, is dit nu gevaarlijk?.

Gister avond voor het
Slapen dat ik ook al
Op drie stuks
Dus 150 mg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het genomen tegen menstruatiepijn? Dan raad ik je aan om in het vervolg aleve feminax te nemen :):) Van diclofenac word ik kots-misselijk trouwens. Een erg zwaar medicijn!

Antwoorden (7)

Dit medicijn lijkt me niet geschikt ,tegen buik pijn ! Eerder buik pijn opwekkend ! Het kan je maag wand beschadigen ,daarom vaak voorgeschreven met een beschermer (Vd maag wand )raad pleeg je dokter !! Ga niet zelf de medicijn kast leeg eten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dokter heeft niets kunnen vinden aan mijn buik. Maar toch die pijn.. Een kat in het nauw maakt rare sprongen..
Normaal gezien moet je eerst denken is het gevaarlijk en dan pas innemen lijkt mij.
Er zit in het doosje een bijsluiter waar alle informatie te vinden is over het gebruik en dosering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit is te veel. Diclofenac (Voltaren) helpt goed tegen buikpijn, maar je moet niet overdoseren. Dat kan schadelijk zijn voor onder meer je maag. Let op welke pillen je hebt. De retard-uitvoering werkt vertraagd. Als je daar een van inneemt, werkt die dus niet onmiddellijk. Het is onverstandig om er dan nog een in te nemen, omdat ze dan tegelijk gaan werken en schade kunnen veroorzaken. Drie maal daags 50 mg voor iemand van 60 kg of meer is het maximum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die ene keer 1 tablet meer zal niet echt gevaarlijk zijn, maar laat het dan ook daarbij. Ga niet stelselmatig meer slikken! Ten eerste helpt het niet echt beter en ten tweede gaat het te veel schade aanrichten aan vitale organen, waarvan vooral de nieren en maag/darmen het slachtoffer worden.
Bij een echte overdosering krijg je verschijnselen als;
braken, misselijkheid, diarree, duizeligheid, oorsuizen, ernstige maagpijn,bloederige- of zwarte ontlasting ontlasting en in een ernstig geval ook toevallen/stuipen.
bij 1 tabletje zal het niet zo ernstig zijn, maar mocht je hier toch last van krijgen, neem dan onmiddellijk contact op met de huisarts of apotheker.
Een goede uitleg vind je op mijn bron, indien je de bijsluiter kwijt bent geraakt.
amc
12 jaar geleden
Ga in ieder geval even naar je huisarts, zoveel buikpijn is niet goed. De gevolgen van de hoge dosering zijn al gemeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Diclofenac is een zogenaamd OTC middel, dat wil zeggen dat het zonder recept verkocht mag worden. Maar dat wil niet zeggen dat het middel zonder risico's en bijwerkingen is. Juist bij buikpijn moet je uitkijken omdat diclofenac die kan verergeren of veroorzaken, weliswaar vooral in de vorm van maagklachten. Maak er in ieder geval geen gewoonte van om diclofenac te slikken en probeer de oorzaak van je buikpijn op te sporen en daar iets aan te doen. Obstipatie is wel de bekendste oorzaak maar ook menstruatieklachten en voedselallergieën komen vaak voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt zoveel buikpijn heb, lijkt het me verstandig om eerst uit te zoeken WAAR die buikpijn afkomstig van is.
Niet zomaar zelf die diclofenac innemen.