hoe ziet de toekomst eruit na een melanoom?

Een kennis van mij dr man heeft voor de derde keer een melanoom gehad en nu is het uitgezaaid door zijn hele lichaam , wat is nu zijn toekomst? bestralen ed kan niet meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

De meest toegepaste behandelingen bij een melanoom zijn:
operatie (chirurgie)
chemotherapie (behandeling met celdelingremmende medicijnen)
bestraling (radiotherapie)
Welke behandeling wordt toegepast, is afhankelijk van de plaats en grootte van de tumor en van leeftijd en conditie van de persoon bij wie de tumor wordt geconstateerd.

wordt er niet verder behandelt dan zal de tumor verder uitzaaien naar andere delen van het lichaam, en zal de patiënt er waarschijnlijk aan overlijden.