Als men veel lacht,verminderd dat de kans op een hartinfarct.?

gehoord dat lachen de hartspier/en ontspant.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Lachen, ECHT lachen, werkt therapeutisch.
Het ontspant de spieren (denk maar aan de uitdrukking 'je slap lachen'), en het ontspant je hersenen.
Het verlaagt de bloeddruk, geeft letterlijk en figuurlijk lucht in je lijf.
Hoe meer je lacht, hoe minder groot de kans op een hartinfarct en tal van andere ziekten.

Daarom is het ook zo belangrijk om te kunnen lachen in, tijdens en om moeilijke en ellendige periodes in je leven. Het relativeert je problemen en het helpt je om problemen het hoofd te bieden.

Bovendien: Lachen is herkennen!
Samen lachen schept een band, socialiseert en geeft aan dat je elkaars situatie herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Lachen is gezond. Het werkt bloeddruk verlagend. Laat ik het zo zeggen, gelukkig zijn heeft een positieve invloed op je gezondheid.