Men heeft het vaak over de "darmcultuur". Maar bestaat er ook maagcultuur? En waar bestaat dat uit? marijke

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De bacteriën in je darmen noemt men ook wel de darmcultuur, aangezien er in je maag geen bacteriën leven is er daar geen maagcultuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maagcultuur bestaat in die zin dat de maaginhoud op kweek kan gezet worden voor onderzoek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Darmflora' is een wat gebruikelijker uitdrukking. Het betekent de bacteriehuishouding in je darmen. In je maag horen geen bacteriën thuis maar er is een soort bacterie die de zure maagomgeving weet te overleven: de helicobacter pylori. Dat is de voornaamste veroorzaker van chronische maagklachten.

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn meer zuurbestendige bacteriën, waaronder EHEC. Met dank aan wtp voor de aanvulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zat er natuurlijk in. Dank voor je aanvulling/correctie.