Waarom versliep ik mij??? (zie uitleg!)

Vandaag moest ik om 7 uur beginnen met werken, dus ik had mijn wekker om half 6 gezet. Normaal als ik rond 12 uur/half 1 naar bed ga, is er niks aan de hand. Ik word gebroken wakker en ga naar mijn werk.
Vanochtend schrok ik om iets over 7 uur wakker, maar ik sliep al rond 9 uur !!
Waarom verslaap ik me als ik op tijd naar bed ga, en waarom niet als ik kort slaap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Het zal te maken met hoe diep je slaapt. Als je vroeg naar bed gaat slaap je lang en wordt de slaap diep waardoor het moeilijker kan zijn om hier zelf weer uit te ontwaken.

Maar juist door het kort slapen zal de slaap minder diep zijn waardoor je als het ware alerter kunt reageren en bij het minste of geringste geluid direct wakker schrikt.

Toegevoegd na 3 uur:
Het zal te maken met, moet zijn:
Het zal te maken hebben met
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, dankjewel !! :D Duidelijk ;)

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk had je lichaam rust nodig. Aangezien je normaal om 12 uur, half 1 naar bed gaat en dus vaak maar 5 a 6 uur slaapt, is het te verwachten dat je lichaam op een gegeven vindt dat je rust nodig hebt. De meeste mensen slapen 7 á 8 uur per nacht. Dus kom je eigenlijk geregeld 3 uur slaap te kort.

Er zijn uiteraard ook mensen die voldoen met 5, 6 uur slaap.

Maar dat je moe was, en om 9 uur naar bed ging, betekent dat je nu maar liefst 11 (!!) uur geslapen hebt en dus al die keren dat je zo laat ging slapen feitelijk hebt ingehaald.

Wat je kan doen, is jezelf aanleren dat je 7 á 8 uur slaapt. De beste tijd om te gaan slapen is tussen half 11 en half 12. Zo kom je wel aan de 7 á 8 uur slaap. En zal je ook minder snel jezelf verslapen.

Op zich is er niks mis mee, met af en toe weinig slaap. Tip: wissel laat slapen en vroeg slapen met elkaar af. Zo kan je de ene dag laat naar bed, en de volgende dag haal je het in.

Toegevoegd na 59 seconden:
Het klopt niet, volgens mij heb je maar 9 á 10 uur geslapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vannacht van 9 tot 7 he..10 uur dus inderdaad :p
je zal wel heel erg moe geweest zijn en door de wekker heen zijn geslapen , als je al neerzet dat je dan gebroken wakker wordt betekend het dat je lichaam meer rust nodig heeft , dus toch wat eerder naar bed gaan