Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet een piercing uit tijdens een mri scan?

Ik moet volgende week onder de mri-scan, ik ben vergeten te vragen waarom nou eigenlijk mijn piercing uit moet,ja ze zeiden dan wel vanwege de straling, maar wat kan er dan gebeuren?

En ook ging ik even zoeken op internet hoelang de uitslag duurt van zo'n scan, toen kwam ik een site tegen waar ik nogal bang van werd, dat een mri scan ook gevaarlijk kan zijn ,dat je er zels door kan verbranden? Vanwege temperatuurstijging? En dat je er duizelig van kan worden?

Iemand misschien ervaring met een mri-scan?

Ik moet hem voor mn onderrug.

Lig ik er dan gedeeltelijk onder o helemaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dat komt door de enorm sterke magnetische velden die nodig zijn voor de scan. Hierdoor komen er grote krachten te staan op metalen voorwerpen. Een piercing zou dan uit je huid gerukt kunnen worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
Daarbij zouden metalen voorwerpen ook nog warm kunnen worden vanwege inductie, zie http://en.wikipedia.org/wiki/Mri#Magnetic_field . Hier kun je ook de antwoorden vinden op je andere vragen, heb zelf nooit zo'n scan gehad.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Inderdaad door de magnetische krachten.
Ik heb zelf alleen scans van mijn hoofd gehad, dus weet niet hoe het gaat bij je rug, mijn benen lagen niet onder de scan, Het apparaat maakt wel enorm veel herrie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding