Ik heb geen contact met mijn vader. Ik ben enig kind hij is niet getrouwd. Krijg ik bij overlijden bericht? Zo ja van wie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

dat ligt er helemaal aan hoe hij het geregeld heeft.
Heeft hij een testament en sta jij erin dan krijg je wel te horen dat hij is overleden.

Misschien zijn er nog andere familieleden (van zijn kant) die jou op de hoogte stellen , maar de zekerheid dat je weet of hij overleden is heb je niet meer .

EN daarbij lees ik ook dat je misschien het contact kan proberen op te pakken maar dat hoeft niet , ikzelf heb ook geen contact meer met me vader en dat heeft een reden zoals het bij jou ook is , laat je daardoor niet onder druk zetten hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk van de notaris, over je erfenis.
Is het te laat om het contact te herstellen, zo blijf je met vragen zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Vooral de tweede zin spreekt me aan. Overigens mag ik er toch, denk ik, wel vanuit gaan dat hetzij vrienden of de gemeente/politie vóór de begrafenis of crematie wel op zoek zullen gaan naar nabestaanden? De notaris komt pas later in beeld, lijkt me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als zijn vrienden op de hoogte zijn van zin/haar bestaan.
Pieter2011
12 jaar geleden
Uit jouw andere reacties lees ik dat je vader geen contact meer wil. Dat lijkt me (voor ieder kind) heel pijnlijk. Je bent en blijft toch altijd benieuwd naar je achtergrond. Waarom probeer je zijn broer en zus niet op te sporen? Ze kunnen je (als ze nog leven) in elk geval meer vertellen over wie je vader is en was. En je kunt ook met hen afspreken dat ze je waarschuwen als je vader mocht komen te overlijden. Dat zij nooit hebben geprobeerd om jou te vinden kan allerlei oorzaken hebben en lijkt me geen reden om niet op zoek te gaan naar hen.
Als je makkelijk op te sporen bent, zal je benaderd worden door de gemeente voor het betalen van de begrafenis, omdat je de enige erfgenaam bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk inderdaad ook dat je vanzelf bericht krijgt, maar of dat op tijd is voor de begrafenis? Maar blijkbaar wil je misschien toch wel contact met je vader, anders kon het je niet schelen...