Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe ga je met iemand om die het 'peterpansyndroom' heeft ?

Ik ken als een tijdje een jongen (via internett..) En ik mag 'm echt wel. En ik heb 't vaak gezellig met 'm. Maar soms voel ik me er niet helemaal lekker bij. En heb ik 't gevoel dat ik hem wantrouw :(. Want dan springt hij van 't een plotseling naar iets anders ofzo. En ik weet nu sinds kort.. Dat hij het 'peterpansyndroom'. En dat verklaard wel veel.. Maar ik vind het daardoor moeilijk om hem volledig te vertrouwen. Want 't is vaak wel moeilijk, echt een sirieus gesprek met hem te hebben. Omdat hij zo weer overspring naar iets anders. En hij zegt ook van zichzelf dat hij niet betrouwbaar is. Maar daardoor het contact verbreken, wil ik ook niet. Maar ik weet soms gewoon niet, wat ik met 'm moet zeg maar. En krijg ik een slecht gevoel. Maar ik weet niet wat ik hieraan zou kunnen doen :( !?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Enige hulp uit de omgeving is van belang. Wanneer men helemaal meegaat met de man Peter Pan, dan blijft hij hierin steken. Bij het keihard aangaan van de confrontatie, zal hij vluchten. Stapsgewijs kan men echter proberen om minder mee te gaan in het gedrag en de kinddromen van Peter Pan, en hem zodoende ook weer stap voor stap te confronteren met het echte leven. Er zijn overigens diverse boeken en zelfhulpboeken waarin praktische tips worden gegeven over hoe men om kan gaan met een man met het Peter Pan syndroom en hoe men deze man kan helpen toch volwassen te worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben eigenlijk benieuwd of er ook een naam is voor vrouwen die niet volwassen willen worden(?)
Dat lijkt mij namelijk wel wat,haha!^_^
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Petra Pan syndroom een optie ? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep!Dat ligt wel voor de hand hè?
Maar ik heb nog nooit gehoord dat dit syndroom ivb wordt gebracht met vrouwen.Alleen mannen.Dat komt volgens mijn moeder omdat alle mannen kind ( willen ) blijven,haha!Zou best eens kunnen.Dus.. wat zeggen de heren hier??^^

Andere antwoorden (2)

Ten eerste kun je niks doen. Ten tweede, ga op je gevoel af. Krijg je een slecht gevoel bij mensen, dan luister naar je gevoel en verbreek dat contact voordat het te laat is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste ben ik wel benieuwd of je in je leven vaker personen hebt gekend die plotseling veranderen? Misschien een vader/moeder, iemand die erg dicht bij je staat/stond.
En was dit dan een 'nare' ervaring(en)?
Als dit zo is, dan krijg je de associaties bij deze persoon op het internet, met de personen uit je verleden. Zo ook dus het gevoel van 'niet te vertrouwen'.

Het is natuurlijk ook een signaal die je alert houdt. Zelf heb ik zoiets, dat als het niet goed voor mij voelt, ik ook de connectie verbreek. Waarom zou ik mensen in mijn omgeving toelaten waarin ik een naar gevoel heb. Er zijn genoeg andere mensen die dat gevoel niet geven. Dus kies ik die wel uit dan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing