Longontsteking gaat altijd gepaard met koorts.

Dit zijn de symptomen van longontsteking:
• Kortademigheid
• Koorts en rillingen
• Pijn in de borststreek
• Moeizame ademhaling
• Hoesten en ophoesten van sputum (gele, groene slijmen)
Soms gaat dit gepaard met:
• Hoofdpijn
• Transpireren
• Vermoeidheid
• Cyanose (blauw kleuren van voeten, vingers en lippen)
• Hemoptoe (ophoesten van bloed)

Als je twijfelt over je gezondheid kun je het beste een arts raadplegen. Deze kan de diagnose stellen en eventueel medicijnen voorschrijven of een andere behandeling voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een echte longontsteking heb je altijd koorts!
Een infectie van deze orde gaat altijd gepaard met meestal hoge koorts.
Mocht je daarover twijfelen, raadpleeg een arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als aanvulling op bovenstaande info:

Bij een longontsteking heb je wel altijd koorts echter hoeft dit niet continue te zijn. Een van de symptonen bij longontsteling zijn namelijk koortsstuipen. Het ene moment heb je zeer hoge koorts, het volgende moment alleen wat verhoging. (Ik weet dit helaas uit eigen ervaring.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lichaam verhoogt je temperatuur (Koorts)om de bacterien (virus) te doden. De meeste bacterien varen wel bij 36/37 graden maar gaan dood bij 40 graden