ik wil stoppen met energie drank maar het lukt me niet, weet iemand mischien hoe je moet stoppen met energie drank drinken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.1K

Antwoorden (12)

Je moet proberen iets anders te gaan drinken wat je lekker vindt en wat een beetje de smaak van energie drank heeft.'

Heel veel succes.

Toegevoegd na 5 minuten:
En over de gevolgen denken als je door blijft drikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer koffie of limonade, als je dat lekkerder vind, blijf dat dan drinken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam is aan al die suiker en cafeïne gewend geraakt.
Je zult even af moeten kicken. Je zult je een tijdje heel moe voelen en waarschijnlijk ook prikkelbaar maar daar moet je even doorheen. Het beste is dus gewoon stoppen. Drink veel water. Voor je het weet is de behoefte naar zo`n energiedrink al een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal het niet in huis en als je ergens anders bent, neem dan een alternatief zoals bijvoorbeeld vruchtensap of gewoon water. Je moet dit afbouwen, dus neem in het begin gewoon af en toe een energiedrankje en dat doe je steeds minder vaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfbeheersing is het punt waar het hem om gaat.
Laat niets de baas over je lichaam worden.
Je lichaam is het kostbaarste,mooiste geschenk dat je gekregen hebt.Laat niet door foute vrienden of de reclamewereld je gezondheid ondermijnen!
Zelfbeheersing kan je hier bij helpen.
Zelfbeheersing is een heel nuttige eigenschap in iemands leven.Ze kan iemand behoeden voor heel wat narigheid.
Het kost weliswaar enige moeite voor ze aan te kweken en vastberadenheid en inspanning om ze tentoon te spreiden.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
dit is meer een preek dan een serieus antwoord.een vette-
Eeeh....gewoon niet kopen ??

Dat klinkt wellicht een beetje simpel, maar dat is het ook. Elke keer namelijk dat jij een blikje Energy aan je mond zet, heb je die keuze helemaal zelf gemaakt. Ik neem althans aan dat niemand je vastbindt in een stoel en je met een trechter energy naar binnen giet. Want in dat geval moet je eigenlijk aangifte doen van mishandeling.

Als je dorst hebt, neem je gewoon iets anders - dat al heel snel ook veel lekkerder zal smaken dan die zoete meuk, die nog het meest weg heeft van vloeibare kauwgom en je smaakpapillen niet anders kan dan verdoven of verpesten. Water is voor dorst het beste, voor de lekker kun je kiezen uit tientallen, zoniet honderden warme en koude dranken, van koffie en thee tot vruchtensap. En altijd eerst je dorst lessen voor je aan de 'lekker' begint doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste, wilskracht! Ten tweede, ga kauwgum kauwen, dan heb je iets in je mond. Ten derde, niet meer kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dit soort situaties is het recht toe en recht aan...: DOEN.
In jouw geval dus NIET MEER DOEN.

Bedenk je vooral dat er genoeg andere drankjes zijn en vooral ook dat die 'beter' zijn.
Hou dit 1 week vol!!!
Na die week kan je zeggen: Als ik het 1 week kan volhouden, kan ik het ook best nog een week volhouden...

Dus zit je alweer op 2 weken, en 3 en 4. Dan kan je zeggen: ik heb het al zolang niet meer gebruikt, het hoeft ook helemaal niet meer.

---

Zoek geen vervanging...
DIT LUKT JOUW!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van energy drink naar Cassis gegaan. En kan nu ook afblijven van energy ik drink het soms nog maar niet omdat ik verslaafd ben.
Het beste is energy drink niet meer tekopen en ouders zeggen het ook nietmeer te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals de meesten hier al zeggen,gewoon niet meer kopen/drinken.als dat niet lukt heb je een serieuze verslaving en zou ik eens met de huisarts overleggen voor een verwijzing naar de hulpverlening.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een voorschriftje bij de dokter vragen voor een flesje met zelfbeheersings-elexir!
niko
12 jaar geleden
ha die aimeeTJE.Oog om oog......
Gewoon door het niet te drinken. Drink iets anders, b.v. fruitsappen, gazeuse, tonic, cassis, sprite, bitter lemon, enz. En raak niet aan de alkohol, o.m. bier. Dan toch maar liever energie drank.
12 jaar geleden
en of dat die blikjes verslavend zijn, kheb er ook last van...
het laatste wat ik zou doen is het vervangen door een snoepje/kaugom oid. dan zit je daar weer aan "vast"
wat ik doe is idd niet meer kopen, zoveel mogelijk uit de weg gaan waar ze zijn (haast onmogelijk) en heel veel drinken om maar geen dorst te hebben want dan heb je er juist zin in.
probeer uit te vinden wanneer je er echt enorm zin in hebt, zijn vaak zelfde momenten, en drink dan ineens een groot glas water of ijsthee, iets wat je dorst wegneemt, dan zakt het gevoel...
succes
:o)