Zonnebank goed voor puisten?

Nog een vraag ik begon terug de pil gebruiken en heb puisten op mijn gezicht gekregen dat komt door de pil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De zonnebank zou je puistjes kunnen uitdrogen, maar dat is geen blijvende oplossing. Beter is het om naar een andere pil te zoeken. Hierbij is de Diane pil een goede oplossing, omdat die (behalve anticonceptie) ook goed is tegen het ontstaan van puistjes. Overleg even met je huisarts en zij/hij zal je in overleg deze anticonceptiepil kunnen voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zonnebank zou kunnen, droogt je huid een beetje, dus drogen puistjes ook op.

Het zou van de pil kunnen komen, laat het even weten aan je huisarts zodat je samen met je huisarts naar een andere pil/oplossing kan zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De zon schijnt goed te zijn voor je huid, zonnenstralen werken herstellend. Niet te veel, uiteraardm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou zowieso niet moeten zonnebanken! Echt heel slecht voor je huid, een op de zes mensen krijgt huidkanker en dit versterk je alleen met de zonnebank of bruinen in de zon. Zon op zich heb je nodig voor vitaminen D, maar lang en zonder bescherming is echt slecht. Tegen je puistjes kun je beter scrub middel gebruiken of crème die de puist uitdroogd.