Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ongesteldheid zorgen voor een erg lage bloeddruk? (80 / 56)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Ik zou hiermee naar de huisarts gaan als je er zo'n last van hebt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Over de invloed van ongesteldheid op je bloeddruk is mij niks bekend. Een te laag ijzergehalte (tijdelijke bloedarmoede dus) zou misschien een oorzaak kunnen zijn. Je voelt je dan vaak slap, futloos en snel moe. Dit kun je ondervangen door veel ijzerrijke producten te eten. Smeer appelstroop op je brood, eventueel met wat dungesneden schijfjes appel of kaas, en eet veel rood vlees en spinazie. Als je je naar blijft voelen of er echt veel last van hebt, kun je eventueel ter aanvulling van het ijzergehalte aan je huisarts een recept voor staalpillen vragen. Beterschap in ieder geval!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Na wat gegoogled te hebben ben je zeker niet de enige die daar last van heeft,maar heb wel geen verklaring voor gevonden.Je kan in die periode eventueel wat meer zout eten.In België en Duitsland kan je Effortil kopen,vrij verkrijgbaar in apotheek en zeer goed om je bloeddruk terug in de hoogte te krijgen.
(Lees meer...)
fremar
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje! In ieder geval erg fijn om te weten dat ik niet de enige ben.......
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing