Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe goed zijn de ziekenhuizen in Peking?

Hallo,

Vandaag was een vriend in de badkamer gevallen op zijn hoofd. Dit gebeurde in de badkamer op een zeer gladde vloer. Hij lag ongeveer 30 minuten bewusteloos toen we hem vonden en hij weer wakker werd. Hij heeft nu wel een akelig grote rode bult op zijn hoofd.

Het is nu hier 23:00 lokale tijd. Dus we kunnen pas morgen hem brengen naar de ziekenhuis voor een controle. Maar we hebben een aantal problemen:

We zitten nu in Peking.

Dus:

- Niemand spreek Chinees. Dus hoe goed is de Engels beheersing in de lokale ziekenhuis?
- Wie draait op voor de kosten?
- Waar moeten we in de tussentijd specifiek op letten?
- Overige tips?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
899

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bel je verzekering en vraag welk ziekenhuis vergoed wordt.
Er zijn 2 soorten ziekenhuizen, prive en openbare ziekenhuizen.
De meeste ziekenhuizen zijn 24 uur per dag bereikbaar.
In onderstaande link staan wat adressen en meer informatie over ziekenhuizen in Peking.

Ik zou zo snel mogelijk naar een ziekenhuis gaan omdat 30 minuten bewusteloosheid vind ik behoorlijk lang.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Al het medisch personeel moet op z'n minst Engels kunnen dus dat zal wel meevallen, als het goed is draait de verzekering op voor kosten en je moet hem nu om de 2 uur wakker maken (alleen als hij slaapt natuurlijk) en iets koels op z'n hoofd leggen. Overige tip, ga nu nog naar het ziekenhuis, de spoedeisende hulp is 24/7 open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je of een ziekenhuis 24/7 open is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet toch ergens terecht als je echt hulp nodig hebt, ook al is het zondag om 11 uur.
Ik weet alleen dat je hem in de gaten moet houden. Dus hem om het uur wakker maken om te kijken of hij nog normaal reageert. Ik heb geen antwoord voor je andere vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding