Hoe lang kan ik zonnenbrabd gebruiken?

Ik heb denk ik een keer ergens gelezen dat je het maar een jaar kunt gebruiken maar mijn moeder vind het onzin dat ik elk jaar een nieuwe zonnenbrand wil. Is het schadelijk als je 5-jaar oude zonnenbrand gebruikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonnenbrand bedoel ik dus...

Het beste antwoord

(welke zon????) :)

je kan je moeder vertellen dat je gelijk hebt (als het over een verpakking gaat die al open is geweest)

na opening het liefst zo snel mogelijk opsmeren.
zuurstof die in de geopende fles, tube (of welke andere verpakking dan ook) komt heeft invloed op het product.

bovendien ligt de zonnebrand vaak in de warmte tussen je andere spulletje wat het smeerseltje ook niet ten goede komt.

de bescherming van het product gaat dus achteruit als de verpakking eenmaal open is geweest.
zit het nog dicht dan is het wel een paar jaar goed te houden (maar dan niet in de zon leggen uiteraard)
soms staat het ook op de verpakking zelf aangegeven.

ik hoop dat je kan genieten van je vakantie, en er veel zon komt om de verpakking helemaal op te smeren.

en mooi bruin tintje gewenst in ieder geval! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, waar ik woon schijnt al een paar dagen de zon weer hoor.
Bedankt voor je antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
graag gedaan :) stuur je de zon ook een keer mijn kant op dan (regen en onweer hier) :-/

Andere antwoorden (1)

Als het goed is staat er op de verpakking een houdbaarheidsdatum. Je kunt het beter na die datum niet meer gebruiken. Daarnaast staat er ook op hoelang je het nog kunt gebruiken na openen. Dit staat vaak onderaan het etiket.
Het is niet schadelijk om oude zonnebrand te gebruiken, het zal alleen minder goed werken en je kunt dan alsnog verbranden.