Domme vraag misschien, maaruh: ik word binnenkort 50! Ben ik dan gelijk al een 50 plusser of moet je dan 51 zijn?

Ja, vroeg me dat zo af... Kan het nergens vinden op internet ... Maar goed, waar ligt de 'grens'? Bij 50 of 51 jaar ?

12 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat vind.ik eigenlijk best een goeievraag
Amadea
12 jaar geleden
Een mens is zo jong als ie zich voelt. Als jij geen vijftiger wilt zijn, dan ben en blijf je je gewoon een medioor (medioren zijn 45plussers!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp nooit dat iedereen goeie antwoorden blijft geven op een vraag terwijl het goeie antwoord al als eerste is gegeven.
Puntjesjagers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die dubbele antwoorden kan je melden Ikkeniewete!
misslobe
12 jaar geleden
Dankje wow, toch niet he? en Daantje ook natuurlijk bedankt ;-)! Enne ach, een aantal goede antwoorden kan geen kwaad lijkt mij... als het 1 niet 'aanslaat' heb je aan het volgende antwoord misschien meer. In dit geval weet ik natuurlijk na het eerste antwoord al hoe en wat, maar ik heb het ook wel eens anders gehad... en dan waren meerdere antwoorden welkom! Zolang ik merk dat mensen serieuze antwoorden geven vind ik het prima, en een flauwe wordt sowieso wel 'afgestraft' met een dikke MIN :-)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik meld niks, maar begrijp niet dat men dat zelf niet doorheeft.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
als je 50 bent, ben je ouder dan 50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welkom in de categorie "Vroede Vrouwen" Misslobe en alvast gefeliciteerd ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je blijft in ieder geval altijd een 20+-er.

Het beste antwoord

Op het moment dat je 50 word, ben je 50 plus, je bent immers dan bezig aan je 51e levensjaar ;)

Gefeliciteerd alvast!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg benieuwd naar de motivatie achter de min..
van mij een plus. 50 jaar... volgende dag ben je 50 + 1 dag; 50+ dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er weet weer eens iemand het verschil niet tussen min en plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Een goed antwoord!
Dus verdere antwoorden kunnen wel achterwege blijven.
misslobe
12 jaar geleden
Dankjewel voor de felicitatie in ieder geval... nog 6 nachtjes slapen is het zover ;-)!

Andere antwoorden (3)

Als je geboren wordt en dus 0 jaar bent, ben je met je eerste levensjaar bezig en dat is afgerond na 1 jaar en dan ben je, ja juist, 1 jaar.
Toen je 49 jaar was, was je met je 50e levensjaar bezig en na een jaar werd je, hoe kan het, 50 jaar. En dus ben je een 50 plusser, want je bent "al" met je 51ste levensjaar bezig. Het gaat snel he, vooral als je er over na denkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buiten het feit dat je inderdaad zoals iedereen al zegt nu begint aan je 51e levensjaar, is het antwoord nog veel simpeler.

De plus in "50 plus" staat gewoon voor "en hoger/meer/ouder".
Dus met 50 plus wordt bedoeld: 50 en ouder.

Ook in alle andere contexten betekent die plus hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk ben je dan gelijk 50+. Immers een dag na je verjaardag ben je toch al 50 plus 1 dag? Joy the club, en geniet er van!!