Hoe verwijder je het best verband van een wond?

Bij het hechten heeft het nogal flink gebloed. Na een poos moet ik het verband verschonen, maar hoe doe ik dat zonder dat ik de wond weer opentrek? Het verband zit behoorlijk vast geplakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21.3K

Het beste antwoord

Als het erg vast zit, zou je kunnen losweken in water met soda of biotex. biotex schijnt het best te zijn (lost bloedvlekken ook op) En het reinigt de wond. En het prikt niet. Daarna afspoelen met water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met wat lauw water deppen op het verband tot het los geweekt is. succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel voorzichtig doen dan, of misschien helpt het als je het verband nat maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorzichtig deppen met gesteriliseerd water. Laat de wond daarna goed aan de lucht drogen ( als dat mogelijk is) voordat je er nieuw verband opdoet zodat het de volgende keer niet zo vastplakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gesteriliseerd water,hahahahahaahaa dat vind ik humor ,helemaal goed.
gedistileerd water bedoelde je .X
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mindseye Gesteriliseerd water maak je door het water gedurende 4 min te koken en dan af te laten koelen,gedistileerd water is water wat door verhitting is ontdaan van mineralen,en dat hoeft niet steriel te zijn.Er is dus wel een verschil en Lienca had het dus goed.
Met wat zoete olie
(arachideolie) voorzichtig losweken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afhankelijk van de grootte van de wond (mag je het afspoelen bijvoorbeeld?) kun je dat goed onder de douche doen; lauwe douche erop, dan valt 'ie zo af en is je wond gespoeld; wel goed droogdeppen nadien.