Als ik droom voel ik soms alsof er een heleboel adrenaline schokken door me heen gaan. Wat betekent dit?

Dit heeft verder niets met de droom te maken. Soms hoor ik in mijn droom opeens een keihard geluid en komt er weer een schok door me heen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Dat is heel raar inderdaad, dat heb ik ook wel eens. Volgens mij komt dat doordat je even wegdommelt en dan opeens weer actief wordt, omdat je opeens ergens aan denkt ofzo

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is trouwens een soortgelijke vraag van iemand met goede antwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terwijl je slaapt gebruik je uiteraard je spieren, en om deze niet te vermoeid te maken, ontspannen ze zich soms. Als dit gebeurt, kun je het gevoel hebben alsof je valt en dan met een smak op de grond terecht komt. Hierdoor word je meestal wakker. Dit is heel normaal en komt bij veel mensen voor.

Ik weet niet of die plotselinge spierontspanning er ook voor kan zorgen dat je opeens een keihard geluid hoort. Het kan zijn dat dit geluid wordt veroorzaakt door een vlieg die opeens langs je oor vliegt, en aangezien je nog half slaapt zou je hier erg van kunnen schrikken.

Je kunt tegen die spierontspanning helaas weinig doen, maar als je inderdaad last hebt van vliegen, zou je een klamboe aan kunnen schaffen. Die zijn heel goedkoop verkrijgbaar bij bijvoorbeeld de Xenos.